שילוב אימון אישי וקבוצתי לירידה במשקל

0
0

הי, אני מתאמנת אצלכם שלושה חודשים, ירדתי יפה במשקל ורואה תוצאות טובות בכללי אבל שוקלת להתחיל אימון אישי במקביל כדי להתמקד יותר בעבודה על הרגליים והישבן. חשבתי שכמה אימונים אישיים יכולים לעזור לי ללמוד להוסיף תרגילים לרגליים ולישבן כדי לעודד את השריפת שומן שם. מה דעתכם?

  • You must to post comments
0
0

היי דנה,

ממש תענוג לראות שאת לוקחת דברים ברצינות וגם משיגה את המטרות שלך!

לגבי שאלתך, חשוב לי לציין מספר דברים:
1. כיום כל אימון במועדון משלב עבודת אגן (רגליים וישבן) באופן עצים. עבודת יתר עלולה להעלות את הסיכון לפציעה, בעיקר אם תכנית האימון שלך אינה מבוקרת. משמע, אם תבואי לאימון קבוצתי ותבצעי תרגילים נוספים / חלופיים במטרה להעמיס יותר על איזורים אלו ללא מנוחה סדירה, את מסתכנת בפציעה.

2. לא ניתן לחטב/ להוריד אחוזי שומן במקום ספציפי. לכן, אינני חושב שתוספת תרגילים יהיה הפתרון הנכון. אני כן חושב שילוב נכון יותר של אימוני כוח ואימונים פונקציונליים הם האידיאל, אבל לא להוסיף תרגילי רגליים לאימונים קיימים כי אז חלוקת העומסים איננה נכונה.

  • You must to post comments
0
0

אז קודם כל, וואו תודה רבה על התגובה המפורטת!! מתה עליכם! ? מה שמחזיר אותי לשאלה של האימונים אישיים ישיגו את המטרה? (חיטוב ועיצוב+ לחתוך באחוזי שומן, אני לא מחפשת לעלות במסת שריר) תודה.

  • You must to post comments
0
0

קודם כל, אין על מה! גם אנחנו מתים עלייך 🙂

לשאלתך-
ירידה באחוזי השומן (ירידה במשקל) תלויה במאזן הקלוריות היומי / שבועי שלך. במידה ותשמרי על מאזן קלוריות שלילי שבה כמות הקלוריות הנצרכת קטנה מכמות הקלוריות הנדרשת לגוף ביממה על מנת לשמור על הקיים (המשקל הנוכחי שלך).
אדם השומר על מאזן קלוריות שלילי ומבוקר לאורך זמן יחווה ירידה במשקל ובאחוזי השומן- גם ללא אימון. אבל בכל זאת, למה משלבים אימון כחלק מהתהליך?
א. שמירה על מסת שריר קיימת – מסת שריר תורמת למראה אסתטי יותר (המראה ה"מחוטב"/ נוקשה של השרירים) ובנוסף, מסת השריר תורמת לחילוף חומרים גבוה יותר ביום יום.
ב. פעילות גופנית מאומצת תורמת להוצאת קלוריות גבוהה יותר במהלך היום, מפיגה מתחים מהיום יום, מעלה את מצב הרוח וגם מדכא עייפות. כל אלו ממקסמים את תהליך הירידה במשקל ומי שרוצה לראות תוצאות טובות מהתהליך, רצוי מאוד שישלב אותה כחלק משגרת החיים שלו.
ג. אני יודע שכתבת שאינך מעוניינת לעלות במסת השרירים, אבל תדעי שעלייה במסת השריר תורמת מאוד לירידה עתידית במשקל ובכלל למראה האסתטי. ובכל מקרה, את יכולה להסיר דאגה מלבך כי אם את מלווה ע"י רינת והיא הכינה עבורך תפריט מותאם במאזן קלוריות שלילי, את לא יכולה לעלות במסת השרירים שלך כי קיים צורך בעודף קלוריות (מאזן חיובי) על מנת לבנות את השרירים. ואת בדיוק בקצה השני- מאזן שלילי ?
ד. אני לא חושב שאת צריכה לעשות אימונים אישיים אלא אם בא לך לשפר טכניקה ולחדד את טכניקת ביצוע התרגילים שלך.
ולגבי האימונים שלך בכללי – האימון הפונקציונלי משלב בתוכו גם עבודת כוח וגם עבודה אירובית. לכן בעיניי הוא האימון האידיאלי (לדעתי) עבור השגת המטרה שלך. כמו כן, הייתי שוקל להוסיף אימון נוסף במשך השבוע, גם אם יתקיים באופן עצמאי. פשוט הבנתי שאת שאת תגיעי ל-3 אימונים בשבוע.

בשורה התחתונה, עשית שינוי מדהים בכל התקופה שאת מתאמנת. באמת שרואים את זה באופן ניכר. אני חושב שאם תמשיכי להתמיד ולשמור על תזונה, את תמשיכי להשיג את המטרות שלך. אין לשכוח שפיתוח גוף / ירידה בבמשקל ובאחוזי השומן באופן איכותי הם דברים שלוקחים זמן, הרבה זמן ומה שנדרש הוא סובלנות והתמדה. כל זאת כמובן אם את רואה וחווה התקדמות הן באימונים והן בפן הויזואלי.

ולגבי האימונים – הם טריגר לירידה במשקל. לא משנה כמה נעבוד בצורה ממוקדת ועצימה, השגת המטרה לא תהיה שונה אלא אם באמת יש על מה לעבוד ולשנות בתכנית האימון שלך. ואינני רואה סיבה כזו. כן, תמיד אפשר לשנות דברים ולייעד אותם יותר עבורך, אבל באמת שזה בעל משמעות מאוד זניחה בהתחשב במטרה שלך – ירידה במשקל (ולא הכנה לתחרות / עלייה ספציפית במסת השריר).

  • You must to post comments
מציג 3 תוצאות
התגובה שלך
Post as a guest by filling out the fields below or if you already have an account.
Name*
E-mail*
Website