עבודה במשמרות ודיאטה כדי להוריד במשקל

0
0

שלום לכם
אני עובד באבטחה עבודה שדורשת משמרות, אבל אין לי משמרות קבועות,לפעמים אני עובד בבקרים עד הצהריים ולפעמים בלילות עד הבוקר. התחלתי לפני חודש דיאטה ותוך כדי אני מנסה לעשות קצת אימוני כושר, אבל לא קל לי בגלל העבודה שלי. הרבה פעמים שאני עושה הליכות ארוכות או קפיצות
בחבל כדי לשרוף קלוריות אחרי האוכל, יש לי כאב ברגליים ואני מרגיש עייפות שמקשה עליי לעשות את הפעילות הגופנית ולסיים את האימון. רציתי לשאול אם יש סיכון לעשות אימון כושר במצבים כאלה? האם יש מצב שבגלל זה אני לא מצליח לרדת במשקל? אם כן, מה אתם ממליצים לי לעשות? איך אני יכול לשמור על הדיאטה בעבודת משמרות משתנות וגם לעשות אימוני כושר כדי לשרוף קלוריות ולהוריד במשקל? ויש לי שאלה אחרונה שאני מעוניין לשאול.. כדי להוריד במשקל אני חייב לעשות כושר רק אחרי האוכל או שיש אפשרות לעשות כושר גם לפני שאני אוכל? כלומר אם אני רוצה לאכול ארוחת ערב לא חובה לעשות כושר אחריה? אני פשוט ממש מפחד להשמין ממנה..ואני יכול לעשות אימון בבוקר נגיד איך שאני מתעורר, לפני שאני אוכל את ארוחת הבוקר וזהו? זה לא מזיק לעשות אימון על קיבה ריקה?
בבקשה תענו לי על זה..זה חשוב לי מאוד.
תודה רבה לכם..

  • You must to post comments
0
0

שלום יובל,

בהתייחס להודעה ולשאלות שלך, זוהי דעתי:
1. אני מכיר המון אנשים שעובדים בעבודה במשמרות- יום, צהריים ולילה. אותם אנשים הנצמדים לתפריט תזונה מסודר ומאוזן (גם אם מדובר על 80-90% מהתפריט המקורי) ונהנים מתוצאות יפות הן לירידה במשקל והן לעלייה במסת השריר. כל מקרה לגופו, כך שאם יש בידך תפריט תזונה מאוזן ומסודר, זה לא משנה אם תעבוד לפיו ביום או בלילה, העיקר שתספק לגופך את המזונות הנדרשים לו על מנת לתפקד כראוי וגם לרדת במשקל.
2. האם מקור הכאב ברגליים לאחר הקפיצות בחבל הינו בכף הרגל, בברך או בשרירים? אם לא בשרירים, אני ממליץ להיוועץ עם אורטופד/ פיזיותרפיסט ספורט. כמו כן, בכל אימון המלווה בכאב מפרקי/ גידים קיים סיכון ולכן רצוי מאוד לעצור ולהיוועץ עם איש מקצוע מתאים.
3. כפי שכתבתי קודם, ניתן לשמור על תפריט תזונה מאוזן ע"י התאמתו לאורח החיים האישי שלך ובנוסף, לשלב אימוני כושר בשעות הנוחות לך. אתה לא צריך להשקיע יותר משעה אחת באימון, 3-4 פעמים בשבוע ואין בי ספק שאתה תהנה מתהליך איכותי של ירידה במשקל.
4. אתה יכול לאכול ארוחת ערב וכמובן, ללא התחייבות לבצע כושר אחריה. אין קשר בין אכילת ארוחת ערב והשמנה / עלייה במשקל. עלייה במשקל תתרחש כאשר צריכת הקלוריות שאתה צורך ביום תעלה על כמות הקלוריות הנדרשת לגופך ביממה- לאורך זמן (מאזן קלוריות חיובי).
5. אני לא ממליץ להתאמן בבוקר על קיבה ריקה. אין סיבה שלא תאכל (מינימום) פרי לפני האימון על מנת לאזן את רמות הסוכר בדם ולתפקד טוב יותר באימון.

המון הצלחה!

  • You must to post comments
מציג תוצאה אחת
התגובה שלך
Post as a guest by filling out the fields below or if you already have an account.
Name*
E-mail*
Website