סקוואט לחיזוק הרגליים והישבן

0
0

האם סקווט הוא התרגיל האולטימטיבי לחיזוק הרגליים והישבן אצל נשים? ואם לא – מה כן?
בנוסף – איזה תרגילי רגליים מומלצים לעשות בשילוב של ריצה כדי לקדם את אימוני הריצה?

  • You must to post comments
0
0

שלום טל,
סקוואט הוא תרגיל פונקציונלי בסיסי בעל חשיבות ויעילות גדולה מאוד עבור נשים וגם גברים. האם הוא התרגיל האולטימטיבי לחיזוק הרגליים והישבן? לא בהכרח, והתשובה תלויה במטרת המתאמן, כיוון שניתן לעבוד על שרירים ספציפיים כגון הארבע ראשי (ירך קדמית), ההאמסטרינגס (ירך אחורית) והישבן ע"י תרגילים ספציפיים (ממוקדים), אבל (ואבל גדול) אותם תרגילים ספציפיים לא יהיו פונקציונליים ויעילים כגון תרגיל הסקוואט. הנה מספר דוגמאות ליתרונותיו של תרגיל הסקוואט:
1. תרגילי פונקציונלי המערב (כמעט) את כל שרירי הגוף לצורך ביצוע הפעולה, מה שתורם לשריפת קלוריות גבוהה יותר.
2. תרגיל הסקוואט מחזק את שרירי הליבה, בדגש על שרירי הבטן והגב, ובכך מונע כאבי גב כתוצאה מחולשת שרירים באיזורים אלה.
3. ביצוע הסקוואט ישפר את היציבה והגמישות של המתאמן/ת.
4. תרגיל הסקוואט יתרום לחיזוק שרירי הגוף בדגש על שרירי הרגליים, הישבן ושרירי הבטן. כל אלה ועוד הודות לביצוע תרגיל אחד מורכב.
האם הוא התרגיל האולטימטיבי עבורך? את תחליטי 🙂

בנוסף, מצרף מאמר נרחב יותר אודות תרגיל הסקוואט בקישור הבא: סקוואט לחיזוק וחיטוב הגוף

בהתייחס לשאלתך השניה – תרגילים מומלצים לחיזוק הרגליים ושיפור הריצה- אני משער שאת מתעניינת בריצה למרחקים ולא לריצות ספרינט (אם לא, תקני אותי) ובשביל מטרה זו רצוי לבצע את התרגילים הבאים:

סקוואט
לאנג' / מכרעים
עבודה על שרירי התאומים
איך, כמה ומתי- רצוי להיוועץ עם איש מקצוע מוסמך כיוון שאינני מכיר אותך אישית.

בהצלחה!

  • You must to post comments
מציג תוצאה אחת
התגובה שלך
Post as a guest by filling out the fields below or if you already have an account.
Name*
E-mail*
Website