מה ההבדל בין טבטה לאימון קלאסי

0
0

נחשפתי כעת לסירטונים שלך ובעצם אני לא רואה שוני בעצימות בין סרטונים אחרים של ספורט שהם לא נקראים טבטה-כלומר, התרגילים בטבטה הם בדיוק כמו בספורט הקלאסי אז מה ההבדל? למה את האנאירובי הרגיל שהוא בדיוק התרגילים שאת מראה -צריך לעשות זמן ארוך וטבטה באמת מספיק לעשות 4 דקות??? קשה להאמין ש 4 ד' יעזרו לאדם שמן .תודה

  • You must to post comments
0
0

היי רבקה,
ראשית כל, אינני יודע מה הגדרתך ל"ספורט קלאסי". האם לאימון קלאסי בחדר כושר (משקולות ואירובי) או תחום ספורט ספציפי?

לגבי הטבטה, אימון טבטה – שיטת אימון שמבוססת על 4 דקות בהן צריך לבצע 8 מחזורים המורכבים מ-20 שניות עבודה / 10 שניות מנוחה. הרעיון- לבצע את 20 שניות העבודה בקצב המהיר ביותר שאת מסוגלת לבצע. ברגע שהעיקרון הזה מתקיים, בטכניקה נכונה כמובן, האימון הופך לעצים מאוד ובכך תורם לשיפור סיבולת לב הריאה והכוח (אם התכנית כוללת תרגילי כוח). בנוסף, שריפת הקלוריות גבוהה מאוד ביחס לזמן האימון.

האם האימון יסייע לאדם הסובל מעודף משקל? בהחלט כן, כמו כל תחום ספורט אחר, רק שהיתרון בטבטה הוא הגיוון, הזמן המתוחם והאופי שבו הוא מתנהל. כמו כן, חשוב לציין שאין זה אומר ש-4 דקות אימון יספיקו כדי להשתוות לאימון X, אך במידה ונבצע מספר טבטות באימון אחד, מניסיון, זה קשה בטירוף וגם חוסך בזמן.

לגבי ירידה במשקל באופן כללי – אדם הסובל מעודף משקל צריך לדאוג בראש ובראשונה לתפריט תזונה מתאים מכיוון שזהו המפתח העיקרי להצלחה. כל ספורט שייעשה ולא משנה מהו, לא יתרום לאורך זמן בירידה במשקל כל עוד לא יתקיים שינוי בהרגלי התזונה.
אשמח לשלוח הסבר בוידאו אם רלוונטי 🙂

  • You must to post comments
0
0

היי. אין על מה ובכיף.
אם את מבצעת טבטה (כל טבטה המופיעה בערוץ שלנו) והדופק זהה לאימון אנאירובי (התנגדות/ כוח), כנראה שאת לא מיישמת את עיקרון הטבטה- ביצוע מקסימום חזרות בכל סט (20 שניות).

דבר נוסף, אם את לא מוגבלת בזמן האימון, בהחלט אפשר ליהנות מאימון אנאירובי ואירובי יחד ולהגיע לתוצאות יפות וזהות מבחינת שיפור סיבולת לב הריאה. מבחינת שיפור בכוח וכדומה, זה לגמרי תלוי זמן ומטרות.

  • You must to post comments
0
0

היי רבקה,
בהתייחס להודעה הראשונה שלך:
1. יתרונות הטבטה הוזכרו בהודעות הקודמות. בנוסף, אצרף לכאן מאמר קצר בנושא כדי שיעשה סדר נוסף בדברים.
2. את לא יכולה להשוות את אימון הטבטה לאימון אנאירובי ואירובי המתבצע בחדר כושר או במקום אחר. למה? כי העקרונות שונים ובנוסף, גם עצימות האימון. את יכולה להגיע לאותן התוצאות בשתי הדרכים, אבל את לא יכולה להשוות אותן אחת לשניה כי 20 דקות (גם לא 30) אנאירובי או אירובי בחדר הכושר לא יהיו שוות ל-20 דקות של טבטה (5 טבטות). פשוט אי אפשר. לכן, אם את מעוניינת לחסוך בזמן, זה יכול להיות אחלה אימון בשבילך אבל (ואבל גדול) יש צורך בבחירת תרגילים נכונים בהתאם למטרות שלך, תדירות האימונים השבועיים והיכולת האישית שלך. בנוסף, ממליץ לעבוד במשך השבוע גם על אימונים פונקציונליים במתכונת שונה ולא רק טבטה. אם אינך קצרה בזמן, את יכולה להמשיך לעשות את מה שאת עושה כרגע ועדיין ליהנות מתוצאות יפות (בשילוב תזונה נכונה). אין אימון "טוב ופחות טוב". זה לגמרי תלוי באדם ובמטרותיו.

ג. אנו לא מתאימים אימונים מרחוק אלא באופן אישי ופרטני בהתאם למטרות, רמת הכושר והזמינות השבועית.
להתאים אימון מרחוק ולהתחייב לתוצאה מבלי להכיר את אינדיבידואל, לא מקצועי מבחינתי.

ד. אנחנו מפרסמים אימוני טבטה כדי לספק לאנשים רעיונות לביצוע תרגילים בבית. אם הצלחנו לגרום לאדם אחד לבצע פעילות גופנית בדרך קצת אחרת ומגוונת, זה שווה את הכל 🙂

  • You must to post comments
מציג 3 תוצאות
התגובה שלך
Post as a guest by filling out the fields below or if you already have an account.
Name*
E-mail*
Website