ירידה במשקל ועלייה במסת השרירים

0
0

שלום לכם,
בן 35 שוקל 92 ועושה דיאטה מזה חצי שנה שכוללת הפסקות מדיי פעם
ירדתי סה"כ 14 קילוגרמים
בשבועות האחרונים הכינו לי תפריט תזונה מאוזן ע"י תזונאי ספורט
אני יורד בערך 0.5-1 ק"ג בשבועיים
מדדו לי אחוז שומן במכשיר ויצא 24 אחוז שומן
ולפי התזונאי אני אמור לרדת במשקל עד שאשקול 71 קילוגרמים
בדיקות הדם שלי תקינות וברשותכם כמה שאלות:
1. אני מתאמן במכון כושר כל יום – יום אחד אימון כוח 45 דקות אליפטיקל או הליכון ועושה מכשירי גב, חזה, כתפיים יד קדמית ויד אחורית, תרגילי בטן ורגליים. ביום שאני עושה אימון אירובי אני עושה 40 דקות אליפטיקל או הליכון ותרגילי בטן. שאלתי אם אני צריך להוסיף עוד תרגילים עם משקולות חופשי למרות שאני רוצה לרדת במשקל ולא להתנפח?
2. אפשר לרדת יותר במשקל בשבועיים? כי למרות שאני מתאמן כל יום אני מצפה לירידה מהירה יותר במשקל
3. איך אני יכול לדעת אם אני שורף שומן ועולה במסת השריר?
מודה לכם מראש על העזרה!

  • You must to post comments
0
0

שלום דור וברוך הבא ל FTR!

ראשית כל, כל הכבוד על הירידה במשקל! 14 ק"ג זו עבודה יפה מאוד וחתיכת השקעה!
1. לא הבנתי את חלוקת האימונים שלך באימון האירובי והאנאירובי כיוון שגם באימון הכוח שלך יש חלק אירובי (אליפטיקל). בנוסף, לא ציינת איזה תרגילים אתה מבצע לכל קבוצת שרירים, מספר סטים ומספר החזרות ולכן אינני יכול לתת לך תשובה מקצועית בנוגע לתכנית האימון שלך. מה שאני כן ממליץ הוא להיוועץ עם מדריך הכושר במקום שבו אתה מתאמן. הוא מכיר אותך טוב יותר ממני ויוכל להרכיב עבורך תכנית אימון מתאימה בהתאם למטרות שלך (ירידה במשקל).
2. כן, ניתן לרדת במשקל יותר, אך הדבר תלוי בתפריט התזונה שלך ובמידת עודף המשקל שלך. אם אתה סובל מעודף משקל גבוה, היכולת שלך לרדת במשקל ובאחוז השומן גבוהה יותר. ככל שתרד יותר במשקל כך התהליך יהיה ילך ויתמתן.
3. אם אתה שומר על תפריט תזונה מאוזן ומתאמן בהתאם, סביר להניח שאתה שורף שומן ושומר כמה שיותר על מסת השריר שלך, אך לא עולה בה, כיוון שתפריט התזונה שלך עומד על מאזן קלורי שלילי- כמות הקלוריות הנכנסות קטנה מכמות הקלוריות הנדרשת לגוף על מנת לשמור על המשקל הקיים. משמע, לא ניתן להעלות במסת השריר ובמקביל ליהנות מירידה באחוזי השומן.
אציין ואומר שירידה במשקל ובאחוזי השומן יוצרת אפקט ויזואלי אסתטי יותר- המראה של השרירים חד וברור יותר ויוצר לרוב אשליית של עלייה במסת השריר, אך בפועל התקיימה ירידה במשקל ובאחוזי השומן.

  • You must to post comments
מציג תוצאה אחת
התגובה שלך
Post as a guest by filling out the fields below or if you already have an account.
Name*
E-mail*
Website