תפריט תזונה לדוגמא – 1500 קלוריות

 

 

 

 

 

ארוחת בוקר

כוס וחצי ברנפלקס או דגני בוקר ללא תוספת סוכר / 3/4 כוס שיבולת שועל / 2 פרוסות לחם מלא
כוס חלב 3% / חלב סויה ללא תוספת סוכר / 3 כפות גבינה לבנה או קוטג' 3% / 2 פרוסות גבינה צהובה 9%

ארוחת ביניים

יוגורט 3% / 3/4 סקופ חלבון
תפוח / אגס / אפרסק / בננה

ארוחת צהריים

כוס וחצי אורז לאחר בישול / קינואה / כוסמת / עדשים / תפוח אדמה/ כוסמת
200 גרם חזה עוף / בשר דל שומן / דגים
סלט ירקות מ-3 ירקות שונים (עדיפות)
כף וחצי שמן זית / כף וחצי טחינה גולמית/ חצי אבוקדו

ארוחת ביניים

תפוח/ אגס / אפרסק / בננה

ארוחת ערב

2 פרוסת לחם מלא / 4 פריכיות אורז / 4 לחמית (קרקר מחיטה מלאה דל נתרן) / תפוח אדמה
2 ביצים קשות/ חביתה / קופסת טונה שלמה / קופסת גבינה או קוטג' 3%
סלט ירקות
כף שמן זית/ כף טחינה גולמית / 2 כפות אבוקדו

תפריט 1500 קלוריות – נקודות חשובות

1. אין להתחיל בתפריט התזונה הכתוב לפני התייעצות עם רופא / תזונאי מוסמך
2. יש לדאוג לשתיית מים מספקת במהלך היום
3. ניתן להחליף ארוחה בארוחה. למשל, את ארוחת הבוקר בארוחת הצהריים, את ארוחת הצהריים בארוחת הערב וכדומה.
4. ניתן לשלב מאכלים מאותו אב מזון. למשל ארוחה שיש בה 2 ביצים קשות או קופסת טונה, יכולה להתחלק לביצה אחת + חצי קופסת טונה.

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה