תחילת כושר והמנעות מפציעות

מתאמן מתחיל/ מתקדם במועדון FTR? רוצה להיות בכושר גופני הטוב בחייך, להיראות טוב וגם לשמור על הבריאות? הגעת למקום הנכון- מועדוןFTR  הוא ללא ספק המקום בשבילך!

אז מה ואיך לעשות כדי ליהנות מכל היתרונות שהמועדון מציע?

רצון והתמדה

עד היום אימנתי מאות מתאמנים מכל ה"סוגים", כל אחד בעל מטרות ויכולות שונות. המכנה המשותף לכולם (במידה מסוימת) הוא הרצון להצלחה. כמאמן ומתאמן, אני מאמין שאין דבר העומד בפני הרצון ועם כל הכבוד לרצון הטוב, הוא לא יועיל ללא יכולת ההתמדה. התמדה רצינית בכושר כאורח חיים בריא ולא למשך תקופה מסוימת כמו הכנה לאירוע מסוים בחיים.

הימנעות מפציעות ספורט

אני תמיד מדגיש שאימוני הכושר במועדון FTR  קשים, הן למתאמן המתחיל והן למתאמן המתקדם.  
מתאמן חדש/ ותיק? איך תשמור על עצמך בריא וחזק?


פעל לפי הטיפים הבאים:

  1. הישמע להוראות המאמן וכבד אותן. 
  2. תגיע לאימון יסודות הבסיס בהנפת משקולות הקטלבלס
  3. בחר את משקלי העבודה המתאימים לך ולא את המשקלים שמתאימים לסובבים אותך. זכור- קודם כל טכניקה מושלמת, אחר כך עבודה מאתגרת בעומסים גדולים יותר.
  4. קח מנוחה בהתאם לצורך. גם אם לא תסיים את האימון המלא, העיקר שביצעת את האימון בטכניקה נכונה ובהתאם ליכולת האישית שלך.
  5. סיימת אימון? מרגיש שיש לך עוד כוח? פעם הבאה תעבוד חזק יותר ואל תוותר לעצמך. ואם ממש בא לך להישאר, נצל את הזמן לשיפור טווחי התנועה באמצעות מתיחות שונות.
  6. מנוחה – רוצה לשפר את הכושר הגופני וגם את המראה הויזואלי (בשילוב תזונה נכונה)? הקפידו לתת לגוף מנוחה ולספק לו את המרכיבים התזונתיים החיוניים לו!

זכרו- יותר מדיי לא תמיד טוב מדיי. מי שמגיע עייף ותשוש לאימון אחרי שעות שינה מעטות ו/או רצף אימונים אינטנסיביים, פוגע בתהליך ההתקדמות שלו וגרוע מכך, חושף את גופו לפציעות ספורט שונות.

  1. שימו את האגו מחוץ למועדון ותיישמו את מה שכתבתי.


בחני ביצועים/ "אתגרים" ואימוני תוצאות
כפי שאתם יודעים, חלק מאימוני המועדון מבוססים על בחני ביצועים בכושר וחישוב תוצאות. אצל חלק מהמתאמנים, האדרנלין גבוה וההתרגשות בשיאה. הכל טוב ויפה עד שמתחילות לנעשות טעויות בטכניקה, בעיקר כאשר מעורבים עומסים חיצוניים (הרמת משקולות/ הנפת קטלבלס) בשילוב דופק גבוה, הפוגע בקואורדינציית המתאמן. הרבה, אבל הרבה יותר מוערך בעיניי הוא המתאמן שיעבוד בצורה "נקייה" ומושכלת- מתאמן העובד במקסימום יכולת אישית עם אפס טעויות
אני ושאר מאמני המועדון נעשה הכל כדי שתצליחו להשיג את מטרתכם תוך שמירה על בריאותכם הכללית. אז אנא מכם, תעזרו לנו לעזור לכם והישמעו להוראותינו, גם אם נראהלכם שאתם מסוגלים ליותר.

אימון יסודות בסיס בהנפת קטלבלס

      על מנת שתוכלו "להיכנס לעניינים" במועדון, נדרשת מכם נוכחות באימון היסודות להנפת משקולות קטלבלס המתקיים במועדון אחת לשבועיים. באימון תלמדו את שם התרגילים, כיצד לבצע אותם בטכניקה נכונה בפן התיאורטי והמעשי. נוכחות באימון היסודות הינה בגדר חובה, היא זו שמעידה בעיניי מיהו מתאמן רציני ומי לא. כמו כן, נוכחותכם באימון תבטיח לכם הרגשת ביטחון גדולה יותר כשתדרשו לבצע את אותם התרגילים וכמובן, תמנע פציעות ספורט העלולות להתרחש עקב ביצוע טכניקה לקויה.

המאמר כתוב בלשון זכר אך מתייחס לשני המינים כאחד.

השארת תגובה