תזונה לירידה במשקל וחיטוב הגוף

ירידה במשקל, חיטוב הגוף, אחוזי שומן… אם רק יכולתי לספור את הפעמים בהם נשאלתי לגבי הנושאים האלה… כל כך הרבה מתעניינים בירידה במשקל ומנגד, כל כך מעט יודעים או מוכנים לבצע את הנדרש על מנת להשיג את המטרה הזו. ואם כבר יודעים ומוכנים לעשות את הנדרש, הם עושים את ההיפך כתוצאה מקשיים פסיכולוגיים או הערכות שגויות. בכל פעם ששומעים את המילים: ירידה במשקל ו/ או חיטוב, האסוציאציה הראשונה שעולה לאדם הממוצע היא דיאטה או קיצוץ משמעותי בתזונה היומית ע"י אכילת מזונות דלי פחמימות כגון סלט ירקות וחזה עוף. לא רק שהאסוציאציה הזו שגויה, אם תיושם, היא עלולה לפגוע בבריאות ולגרום להיפך מהרצוי שיתבטא בעלייה במשקל כתוצאה מפגיעה בקצב חילוף החומרים הבסיסי. במקרים חמורים יותר, פגיעה זו עלולה להיות בלתי הפיכה, כך שקצב חילוף החומרים לעולם לא יחזור להיות כשהיה כבעבר.

תזונה לירידה במשקל וחיטוב הגוף

ירידה במשקל, איבוד שומן וחיטוב הגוף

ירידה איכותית במשקל יכולה להתבצע במספר דרכים. להלן מספר דרכים, מהעדיפה ביותר בעיניי לעדיפה פחות:

  1. קביעת פגישת ייעוץ עם איש מקצוע/ דיאטן קליני בעל ידע בתחום הספורט, על מנת שירכיב עבורכן תפריט תזונה שיתאים עבורכם אישית בהתאם לגיל, משקל, גובה, מבנה גוף, תדירות וסוג הפעילות אותה אתם מבצעים, שעות מתאימות לארוחות וכדומה. דרך זו הינה הדרך העדיפה עליי לירידה במשקל מכיוון שהיא מספקת לכם הכוונה אישית בהתאם לאורח החיים שלכם ובכך תוכל לסייע לכם לרדת במשקל.
  2. קריאה מעמיקה ברשת האינטרנט אודות תזונה, תזונת ספורט והרכבת תפריט תזונה מאוזן. לדוגמה: המדריך לירידה במשקל וחיטוב הגוף אשר כתבתי או הספרון לירידה במשקל, יספקו את המידע הדרוש להבנת העקרונות הבסיסיים לירידה במשקל והרכבת תפריט תזונה מתאים, המבוסס על עקרון מאזן קלוריות שלילי- מצב שבו צריכת הקלוריות היומית נמוכה (אך תקינה) מזו הנדרשת לגופכם ביממה, על מנת ליצור גירעון קלוריות שיגרום לגוף לפרק מאגרי שומן לצורכי אנרגיה ותפקוד הגוף.
    חשוב מאוד- אין ליצור מאזן קלוריות / גירעון קלוריות גדול מדיי מכיוון שקיים סיכון לפגיעה במסת השריר הקיימת וחמור מכך, פגיעה בקצב חילוף החומרים הבסיסי.

זכרו תמיד, ארוחות סדירות ומזינות הן המפתח לירידה איכותית במשקל, "חיטוב" הגוף וירידה באחוז השומן.

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה