פעילות גופנית בהריון

נכנסת להריון ומעוניינת להתחיל או להמשיך לעשות פעילות גופנית וכושר, אך חוששת לפגוע בעובר? אם הרופא המטפל מאשר לך לבצע פעילות גופנית בהריון, הכוונה נכונה תסייע לך בהקלה מבעיות שכיחות מהן סובלות נשים רבות בתקופת הריון ועליהם נדבר בכתבה.

יתרונות פעילות גופנית בזמן הריון

 

  • חיזוק שרירי הליבה (שרירי הגב והבטן), המסייעים להקלה בכאבי גב נפוצים במהלך הריון.
  • חיזוק רצפת האגן התורם במניעת/ הפחתת מקרי בריחת שתן במהלך ההריון.
  • שיפור במצב הרוח היומיומי.
  • עלייה בביטחון העצמי.
  • שיפור איכות השינה בלילה.
  • כושר בהריון מסייע למנוע עלייה מיותרת במשקל כתוצאה מאכילת יתר/ חוסר פעילות גופני בזמן ההריון.
  • הפחתת הסיכון לסבול מסוכרת הריונית ויתר לחץ דם.
  • שיפור הסירקולציה במחזור הדם אשר מונע עצירות, טחורים, ורידים בולטים, התכווצויות בשרירי הרגליים והיווצרות בצקות.
  • מחקרים שונים מראים כי פעילות גופנית בזמן הריון יכולה לסייע ב לידה מהירה יותר הדורשת פחות התערבות רפואית (לידת ואקום, זירוז…)
  • פעילות גופני בהריון תחזק את מערכת הלב וכלי הדם של המתאמנת התורמים להעלאת סיבולת לב-הריאה וחיזוק השרירים, אשר יאפשרו להשלים משימות בפחות מאמץ.

 

השפעות פעילות גופנית על הריון: ממה להיזהר וכיצד לפעול?

 

  • בדיקה של רופא המלווה ואישורו לפני התחלת תכנית אימונים- לרוב הנשים ההרות פעילות גופנית בהריון תועיל מאוד, אך יחד עם זאת אין לוותר על בדיקה ואישור הרופא המלווה, בעיקר עבור נשים הנמצאות בהריון בסיכון גבוה או סיכון ללידה מוקדמת. פעילות גופנית צריכה להיות מלווה בבדיקת מוניטור על ידי בעל מקצוע אשר מספק מעקב וטיפול מתאים ובכך מוודא שהפעילות הגופנית לא מהווה איום לעובר.
  • במהלך ביצוע פעילות כושר בהריון, זרם הדם זורם אל השרירים בכדי לספק יותר חמצן לשרירים ,לריאות וללב ורק לאחר מכן לאיברים משניים ובינהם הרחם. פעילות גופנית עצימה מידי בתקופת הריון עלולה להגביל את אספקת החמצן לרחם. לכן יש לוודא כי הפעילות מתבצעת בעצימות נמוכה-בינונית בדופק מתאים, בעיקר בשלבי ההריון הראשונים. מומלץ מאוד להצטייד בשעון דופק ולפעול בהתאם להנחיות מדריך כושר מוסמך והרופא המטפל שמלווה אותך בזמן ההריון.
  • בזמן הריון מתקדם , מרכז הכובד משתנה, היציבה נפגעת והסיכויים למעוד גבוהים יותר, לכן מומלץ להימנע מביצוע פעילויות כושר אקסטרים וקפיצות שונות העשויות להעלות את הסיכון במעידה.
  • התעמלות גורמת לעלייה בטמפרטורת הגוף אשר עשויה להשפיע על התפתחות העובר. יש לנקוט באמצעי זהירות כאשר מזג האוויר חם, תמיד יש לוודא קבלת נוזלים רבים במהלך האימון וטמפרטורת גוף מתחת ל38.3 מעלות.

 

פעילות גופנית וכושר בהריון אצלנו ב-FTR

ביצוע פעילות גופנית ושמירה על כושר ב-FTR  עבור אישה בהריון אפשרית ואף מומלצת כל עוד ההריונית מצייתת להוראות המדריך המוסמך והרופא המלווה. אנו ליווינו ומלווים נשים בהריון וגאים מאוד בתוצאות- דיכוי עייפות וכאבים הנלווים לתקופת ההריון, לידה קלה יותר וחזרה מהירה לגזרה ולשגרה.

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

2 תגובות
  1. יונית סוירי

    כותב נפלא..נהנתי לקרוא וכמובן שהעשרתי את עצמי בעוד יידע..תענוג להחכים!!!

  2. שי

    מאמר נפלא! שאלה. זה נכון גם לגבי קרוספיט והריון? כי גם בקרוספיט עושים שימוש בקטלבלס ואני מניחה שבעוד אביזרים שיש אצלכם.

השארת תגובה