עליות מתח בעזרת גומיות התנגדות

אם גם אתם רוצים להצליח את עליית המתח הראשונה שלכם בעזרת גומיות התנגדות, הגעתם למקום הנכון!
לפני שנתחיל, חשוב שתכירו את צבעי הגומיות ורמת הקושי שלהן ורק לאחר מכן, תתחילו לעבוד על עליות המתח שלכם. שימו לב שיש 6 גומיות שונות: כתומה, כחולה, ירוקה, סגולה, שחורה ואדומה. ככל שהגומיה עבה ורחבה יותר, כך העומס המופעל על השרירים שלכם יהיה קטן יותר. ואיך תדעו עם איזו גומיה לעבוד? תעבדו עם הגומיה שמאתגרת אתכם בטווח של 5 עד 6 חזרות בכל סט. חשוב מאוד שכל חזרה שלכם תתבצע בצורה נקייה והכוונה היא לעליות וירידות ישרות עם כמה שפחות תנודות לפנים ולאחור כפי שאתם רואים כרגע בסרטון. בנוסף, השתדלו שלא להשתמש בתנופות שיקלו עליכם בעלייה למעלה, מכיוון שהן מפחיתות את העומסים על השרירים הפעילים בעליות מתח ישרות ונקיות ובכך יפגעו בקצב ההתקדמות שלכם. בנוסף, חשוב לציין שככל שאתם מתקדמים בתרגיל ומרגישים שטווח החזרות שציינתי הופך לקל עבורכם, מעולה! תתחילו לעבוד עם גומיה מאתגרת יותר ובכך תעשו צעד נוסף אל עליית המתח הראשונה שלכם.

דוגמה לאימון מתח עם גומיה

5 סטים (מחזורים) של עליות מתח עם גומיה מתאימה ל 5 עד 6 חזרות נקיות בצורה הבאה:
סט 1 : עבודה בעצימות בינונית, בה אתם יכולים לבצע 8-10 חזרות מתח עם גומיה בצבע המתאים.
סט 2: בדיוק כמו בסט הראשון.
סט 3-5: החלפת הגומיה לגומיה עם מתח נמוך יותר שתגרום לגירוי שרירי ואתגר מתאימים עבור 5-6 חזרות. כלומר, שאתם לא מצליחים לבצע יותר מ-6 חזרות.
*יש לנוח כ-48 שעות בין אימון לאימון
*מומלץ לגוון בתרגילי המתח ואף לבצע מדיי פעם עליות מתח באחיזה הפוכה (Chin Up) על מנת לחזק יותר את שרירי הדו-ראשי, שיתרמו לעליות המתח שלכם בעתיד, ללא גומיה.

חברים, אלה הטיפים המקצועיים שלי לעליות מתח כנגד גומיות התנגדות. במידה ואהבתם אשמח שתשפו את הסרטון עם החברים שלכם וגם תירשמו לערוץ היוטיוב שלנו, על מנת להיות מעודכנים וליהנות מתכנים נוספים.

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה