סקוואט מול קיר לחיזוק הרגליים, הכתפיים ושיפור הגמישות

סקוואט מול קיר עם ידיים ישרות (Face to wall overhead squat) הוא אחד התרגילים האפקטיביים לחיזוק שרירי הרגליים ופיתוח גמישות הכתפיים והשרשרת האחורית של הגוף, בדגש על הגב התחתון. תרגיל הסקוואט בצורה הזו מלווה אותי המון באימונים שאני מעביר במועדון FTR רחובות ובאימוני משקל הגוף בפרט בגלל היתרונות הרבים שבו. אם אתם רוצים לשפר טכניקת את הסקוואט שלכם, לחזק את הרגליים, הכתפיים וגם לשפר את הגמישות של השרירים האחוריים- זה התרגיל.

הרכב האימון

  1. פיסוק הרגליים – רוחב כתפיים.
  2. קצות אצבעות הרגליים פונות 40-45 מעלות החוצה.
  3. הרמת ידיים ישרות מעל הראש.
  4. ירידה לסקוואט תוך שמירה על כל הדגשים לסקוואט מלא. ובנוסף, להימנע מנגיעת הידיים והרגליים בקיר.
  5. דרגת הקושי תלויה במרחק של הרגליים מהקיר (קרוב = קשה)

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה