ככה עליתי 5 ק"ג במשקל ובשריר ב-90 ימים

עלייה במשקל ובמסת השריר מהווה למטרה נחשקת עבור מתאמנים רבים. במאמר הבא אכתוב איך אפשר לעלות במשקל ובשרירים ובנוסף, אוסיף מספר חוויות אישיות מהתהליך האישי שלי.

הסיפור האישי שלי- מגוף רזה לגוף חטוב

שמי איתן קטן, מייסד ובעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. כילד וכנער מתבגר, תמיד סבלתי מתת משקל כתוצאה מחוסר מודעות לתזונה נכונה. יחד עם זאת, השילוב עם תחומי ספורט שונים כמו כדורגל וכדורסל היה עבורי כמתכונת "מושלמת" לירידה במשקל מהסיבה שההוצאה האנרגטית שלי היתה גבוהה מאוד ביחס לאנרגיה (הקלוריות) שדאגתי להכניס לגוף יום ביומו (מאזן קלוריות שלילי). בגיל 18 החלטתי לקחת על עצמי פרויקט להעלות במסת השרירים. אז, לא היתה מודעות לאימון פונקציונלי והאופציה היחידה היתה להתאמן בחדר הכושר ולהרים משקולות, וזה מה שעשיתי. בנוסף, דאגתי לאכול 6-7 ארוחות ביום ולהיות במאזן קלוריות חיובי (עודף קלורי יומי) על מנת לסייע לתהליך העלייה במשקל וההיפרטרופיה (גדילה בתאי השריר).
התוצאה: עלייה של 18-19 קילוגרמים בשנה וחצי. לאחר השחרור מצה"ל התחילו החיים האמיתיים וכפי רובכם יודעים, ככל שמתבגרים הדברים נעשים ליותר מורכבים והופכים לתקופות- טובות ופחות טובות. בתקופות הטובות ידעתי לשמור על המשקל שהצבתי לעצמי ובתקופות הפחות טובות, הלחצים גרמו לירידה במשקל. עם השנים וההתפתחות המקצועית, התנסיתי בכל כך הרבה כלים ואביזרים באימונים שלי ובכך עברתי תקופות מוצלחות של עלייה במסה גם בדרכים "פחות" פופולריות כמו: קטלבלס, טבעות אולימפיות, אימונים בעצימות גבוהה וכדומה. כמישהו שחווה כל כך הרבה תקופות של עלייה במסת השרירים, החלטתי שאני רוצה לקחת על עצמי פרויקט נוסף, פרויקט שבו אני לוקח על עצמי את האחריות לעלות במסת השרירים שלי ע"י 3 אימוני משקל גוף (ללא משקולות כלל) ובמשך 90 ימים. בנוסף, דאגתי לתעד את קצב ההתקדמות שלי על מנת להוכיח שני דברים עיקריים:
1. אימוני משקל גוף אכן יעילים ואפקטיביים עבור עלייה במשקל ובמסת השרירים. כמו כן, ניתן לבצע אותם גם בטווח חזרות גבוהה.\
2. ניתן לראות תוצאות יפות למרות הקשיים / עומסים שהעולם המודרני מציב בפנינו – משפחה, ילדים, עבודה, חוסר בשעות שינה וכדומה. את כל אלה אני חווה על בשרי ולמרות זאת, דאגתי להשיג את מטרתי וגם נהניתי מהדרך. איך? פשוט רציתי. רציתי למען עצמי ולא פחות- למענכם. למען כל מי שרוצה לעלות במשקל ובמסת השרירים ולא יודע כיצד לעשות זאת ו /או חושש שאם הוא יבצע תרגילים פונקציונליים / תרגילים כנגד משקל גוף הוא לא יעלה במשקל ובשריר כי "אין מספיק עומס על השריר". חברים, בהתחלה לפחות, המשקל הוא לא פקטור לעלייה במסת השריר שלכם. תדאגו לאכול נכון (לשמור על מאזן קלוריות חיובי- מוסבר בסרטון) ואתם תראו שהשילוב עם האימונים יביא אתכם אל התוצאה הרצויה.

אז איך עליתי במשקל ובשרירים?

שימו לב שזהו הפרק האחרון בולוג שלי (וידאו לוג) ובו תיעדתי את ההתקדמות שלי במשך 90 ימים וגם שיתפתי את תפריט התזונה ותכנית האימונים שלי.

איך לאכול כדי לעלות במשקל ובמסת השרירים

ובמדריך הבא תוכלו לדעת איך לעלות במשקל וגם במסת השרירים שלכם, בלי ססמאות ודרישות מיוחדות אלא באמצעות עיקרון אחד בסיסי- מאזן קלוריות חיובי.

 

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה