ירידה בכושר הגופני ושיפור המראה החיצוני

לכולנו יש תקופות טובות ותקופות פחות טובות. "עליות וירידות" שמשפיעות על כל אדם בצורה אחרת. זה יכול להתבטא בעלייה או ירידה במשקל, דיכאון, עייפות, מצב רוח ירוד ועוד…
בעקבות כך, נולד לו מאמר חדש, המאמר הזה, שבאמצעותו אנסה להעביר לכם מסר חשוב מאוד, שאם תיישמו אותו תוכלו להסתכל על רגעים מסוימים באור חיובי יותר ואפילו להרגיש טוב יותר עם עצמכם.

לאחרונה, גם אני חווה תקופה פחות טובה בחיי. בימים האלה, אני נתון להמון לחצים אשר משפיעים עליי אישית בירידה במשקל. ואז מגיע הרגע הזה שבו אני נשאל מה עובר עליי, למה רזיתי והאם "לא מאכילים אותי בבית". האמת היא, שאני אכלתי ועדיין אוכל המון, אבל אף אחד לא ממש האמין לי כי בכל זאת, אני יורד במשקל. ההסבר הוא פשוט- כאדם עצמאי מלא בעשייה עם חוסר גדול בשעות שינה, יש לי תקופות עמוסות מאוד שבהן הכושר שלי יורד לרמות של שפל (כמובן, ביחס לימים הטובים שלי). השילוב של לחץ וחוסר גירוי מספק של השרירים הוא מתכונת מעולה לירידה במשקל עבור אדם בעל מבנה רזה כמוני. בכל שנותיי כמאמן כושר, יועץ לתזונת ספורט וכיום גם בעל מועדון כושר, השכלתי מקצועית ולמדתי על עצמי המון. למדתי כיצד לנתב את מצבי הלחץ למקומות חיוביים ואמרתי לעצמי שאם אני חווה ירידה במשקל ובכושר הגופני שלי בלית ברירה, למה שלא אדאג לשפר פרמטר אחר- את המראה החיצוני שלי? וכך עשיתי. החלטתי לשנות את אופי התזונה בהתאם לאורח החיים הלחוץ שפוקד אותי. למדתי לשנות את יחסי אבות המזון בתפריט התזונה שלי- הפחמימות, החלבונים והשומנים, במטרה להפחית את אחוזי השומן בגוף שלי עד שאגיע לרמה אסטטית ככל שאוכל.

מוזמנים לאימון ניסיון

התמונה שלפניכם נלקחה באופן ספונטני כשאלעד המדריך החליט להוציא את המצלמה ולצלם אותי (הוא תמיד עושה את זה) וכשנוכחתי להצלחה הזו, הייתי חייב לשתף אתכם.
ומה קורה כשתקופות הלחץ חולפות? הראש שלי מתפנה לעיסוקים אחרים ואני דואג לשנות את יחסי אבות המזון בהתאם לתדירות האימונים שלי במטרה לפתח את מסת השריר שלי במקביל.
המסר שאני רוצה להעביר לכם הוא, שניתן לתעל כל מצב שלילי גם למקום חיובי ואפילו ליהנות ממנו. זה תקף לגבי כל דבר בחיים. למשל בפציעות ספורט,  כאשר מתאמן חווה פציעה המונעת ממנו לבצע פעילות מסוימת, הוא יכול לנתב את מטרות האימון שלו למקום חיובי אחר ע"י אימון פרמטרים שהוא חלש בהם כגון: אדם הנפצע בכתף ומנוע מלעבוד באימוני כוח, יכול לבצע פעילות אירובית כגון ריצה על מנת לשפר את סיבולת לב הריאה שלו. ניצול מצבים שליליים למקומות חיוביים יכולים ללמד אתכם המון על עצמכם ובנוסף, למנוע מכם לשקוע במחשבות שליליות ומצב רוח ירוד עקב חוסר מעש. לכן, כל מה שאתם צריכים לעשות במקרים כאלו ואחרים זה להפנים את הכתוב, לפתוח את הראש ולחשוב חיובי. כאשר אתם תדאגו לעשות את זה, אני מבטיח לדאוג להביא אתכם למקסימום!

שלכם תמיד,

איתן קטן

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה