חוזרות לשגרה- כושר לאחר לידה

איזה כיף לראות וללוות נשים בכל תקופת ההריון שלהן! ואיזה כיף לקבל את הזכות לאמן אותן לאחר הלידה, לעזור להן לחזק את הגוף וגם ליהנות מהדרך. איך זה שיותר ויותר נשים דואגות להתמיד באימונים בתקופת ההריון ואחריה- לאחר הלידה? 

אימון נשים בהריון

בשנים האחרונות עולה המודעות ליתרונותיה הרבים של פעילות גופנית במהלך ההריון. מניסיון אישי, נשים שמגיעות לאימונים בתקופת ההריון מדווחות על הקלה משמעותית בכאבי גב, מצב רוח מרומם יותר, דיכוי עייפות והפגת מתחים שאותן הן חוו בהריונות קודמים. הסיבות שמסייעות לשיפור אורח החיים בתקופת ההריון הן:
1. חיזוק שרירי הליבה בדגש על שרירי הבטן והגב, המסייעים בהפחתת כאבי הגב השכיחים בתקופת ההריון.
2. במהלך הפעילות הגופנית ואחריה הגוף משחרר הורמונים שתורמים להעלאת מצב הרוח. תחושה נעימה שמלווה אותנו גם לאחר הפעילות הגופנית ומסייעת בדיכוי עייפות ומתחים וכמו כן, גם בהעלאת מצב הרוח ובתקופת ההריון, זה פשוט מבורך!
3. חיזוק שרירי רצפת האגן יכול לסייע בלידה קלה יותר ונשים שביצעו פעילות גופנית מתאימה במהלך תקופת ההריון שלהן דיווחו על לידה קלה.

אימון נשים לאחר לידה

אימון נשים לאחר לידה

כחודש וחצי-חודשיים לאחר הלידה המבורכת, מומלץ לחזור לפעילות גופנית באופן הדרגתי, כמובן לאחר אישור הרופא/ה המטפל/ת. ביצוע אימוני כושר מתאימים יעזורו לאמא הטרייה בכמה מישורים והעיקריים בינהם:
1. לרדת במשקל ולחזור לגזרה הרצויה וכאיש מקצוע שמאמן נשים מעל 12 שנים, אני יודע שלמרות הכל, המראה החיצוני של נשים (בעיקר לאחר הלידה) הנו נושא רגיש שיכול להשפיע על הביטחון העצמי לטוב וגם לרע.
2. דליפת שתן הנה תופעה שכיחה בנשים בהריון ולאחר לידה, כתוצאה מחולשת שרירי רצפת האגן. חיזוק השרירים האלו בדרך נכונה יכול לסייע בהפחתת הסיכוי לדליפת שתן במהלך ההריון ולאחר הלידה.
3. הורות הנה אחריות לא פשוטה שדורשת מאיתנו המון אנרגיות פיזיות וגם מנטליות. פעילות גופנית יכולה להפחית את הקושי הנפשי והפיזי. חוסר השינה, חוסר בתעסוקה (חופשת הלידה), הויתור על תחביבים ואיבוד "השקט" או הזמן הנפשי שהיה טרם הלידה עושים את שלהם ועלולים לגרום לדיכאון. ביצוע פעילות גופנית וההתמדה שבה לאורך זמן תורמים רבות להעלאת מצב הרוח והפחתת הסיכוי לדיכאון לאחר לידה. תמצאו את הפעילות שאתם אוהבים או את סוג האימון המועדף ופשוט תבצעו אותו. כן, זה קשה מאוד בתקופה הזו, אבל זה לגמרי שווה את זה.

לסיכום

ביצוע פעילות גופנית בתקופת ההריון תסייע לך רבות במניעת סימפטומים שכיחים בתקופת ההריון ואף בלידה קלה יותר. ביצוע פעילות גופנית לאחר הלידה תסייע לך גם היא הן בריאותית והן ויזואלית, אך חשוב מאוד לציין שיש להיוועץ עם איש מקצוע מוסמך ועם הרופא המטפל טרם תחילת הפעילות הגופני הן בהריון והן בתקופה שלאחריו.

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה