התקפי רעב - בולמוס אכילה

כולכם מכירים את הרגע הזה שבו אתם מרגישים תחושת רעב מוגברת, כל כך מוגברת שהגוף שלכם מאותת לכם בכל דרך שכדאי מאוד שתכניסו מיד משהו לפה, לפני שתרגישו נורא יותר.

תחושות אלה נגרמות כתוצאה מירידה ברמות הסוכר בדם (נפילת סוכר) ומלוות בדרך כלל באחת או כמה מהסימפטומים הבאים: חולשה, עייפות, חוסר ריכוז, עצבנות וסחרחורת.
כאשר רמות הסוכר בדם נמצאות מתחת לנורמה, הגוף מאותת שיש צורך בסוכר-אנרגיה זמינה על מנת שיוכל לתפקד כראוי. אדם שאוכל באופן לקוי- ללא ארוחות מסודרות ואכילת מזונות שאינם מזינים כגון סוכרים, חטיפים ומאכלים מעובדים, יחווה נפילות סוכר בתדירות גבוהה במשך היום.

התקפי רעב בולמוס

הבעיה הגדולה מתרחשת כאשר מתרחשת נפילת סוכר ומי שסובל ממנה יכניס כל מאכל זמין כדי "להרגיע" את הבטן. המאכלים הזמינים ביותר הם המאכלים המעובדים- חטיפים, שוקולדים, עוגיות וסוכריות, אשר אכילתם מתחילה ביחידה אחת ונגמרת ברוב הפעמים- בחבילה שלמה. להתקף רעב שכזה קוראים "בולמוס אכילה" ואני בטוח שנתקלתם בו מספר פעמים בחייכם, סביר להניח בשעות הערב, לאחר החזרה מהעבודה או בלילה.
הבעיה בבולמוס אכילה היא, שאותו אדם אוכל כל כך הרבה אוכל בזמן קצר כל כך ולאחר מכן מרגיש עם זה נורא ובצדק.
כמות הקלוריות יכולה להיות מוערכת בכמה מאות ואפילו אלף קלוריות.
יתרה מכך, ישנם אנשים הסובלים מהתקפי רעב, אשר גורמים להם "ליפול" על הממתק הראשון שנמצא מול העיניים שלהם ולאחר מכם ממשיכים לארוחה הרגילה.

איך נמנעים מהתקפי רעב / בולמוס אכילה?

כדי להמנע מהתקפי רעב ובולמוס, יש לדאוג בראש ובראשונה לניקוי הבית מממתקים למיניהם. לאחר מכן דואגים לתפריט תזונה מאוזן המורכב מכל אבות המזון ומכיל מספר ארוחות במרווח של 3-4 שעות בין ארוחה לארוחה. כאשר ישנן מספר ארוחות מאוזנות לכל אורך היום, רמות הסוכר יהיו יציבות וכך ניתן להימנע מנפילות סוכר לא רצויות, תחושות עייפות וחולשה. בנוסף, אתם תחוו שינוי לטובה ברמות האנרגיה שלכם וגם שיפור בביצועים הספורטיביים וכמובן, גם ירידה במשקל ובאחוזי השומן.

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה