אימוני כוח לנשים בוגרות

אימוני כוח לנשים בוגרים

אימוני כוח (התנגדות) ללא ספק תופסים תאוצה בחברתנו וזה דבר נפלא! אבל ישנו נתח גדול מהאוכלוסייה שהמודעות שלו בנושא לוקה בחסר- אוכלוסיית הנשים, בעיקר הבוגרות שבהן, סביב גיל ה-40 ומעלה. זו לא סטטיסטיקה מוכחת ומדויקת, אלא נתונים שהסקתי בעצמי עקב הנסיון שלי בהדרכת כושר במכונים שונים ואני בטוח שרוב אנשי המקצוע יסכימו איתי בעניין. ריכזתי עבורכם (מאמנים, מאמנות ומתאמנות) 4 תירוצים נפוצים מאישה- למה היא נמנעת מביצוע אימוני התנגדות שונים ולמה דווקא כן כדאי לבצע אותם.

אני לא רוצה להיות מגושמת "ולהתנפח"

אל תדאגי, אף אחד מאיתנו לא דומה לבלון ולכן גם לא "תתנפחי". את בטח מתכוונת לאישה בעלת מסת שריר גדולה, כזו שראית באיזשהו מגזין ספורט או בתוכנית טלויזיה. ובכל זאת, את לא תגיעי לשם מכמה סיבות:
1) רמות הטסטוסטרון אצל נשים נמוכות פי כמה מאלו שאצל גברים. לכן, צבירת מסת שריר בקרב נשים הוא תהליך קשה מאוד, ובכלל- להגיע לרמות מסת שריר שמהן את מפחדת הינו דבר בלתי אפשרי להשגה בדרך טבעית.
2) תזונה נכונה – שמירה על תזונה נכונה תמנע עלייה לא רצויה במשקל ובמסת השריר. איך בדיוק? אם ואת מעוניינת לרדת במשקל, תצטרכי לשמור על עיקרון אחד חשוב – מאזן קלורי שלילי (גירעון קלורי). כלומר, שסך כל הקלוריות הנצרכות ביממה יהיה נמוך מזו הנדרשת ע"י הגוף, אך בפרופורציות הנכונות. אם תדאגי לשמור על תפריט תזונה שמתאים לך ולמטרות שלך- אין שום סיכוי שתסטי מהמסלול ומהמטרה שהצבת לעצמך, שכן, דבר שכזה נוגד את חוקי הטבע.

אימוני כוח- גם לנשים מבוגרות

נשים יקרות, הגיל שלכן לא משנה מעבר לכך שהוא רק מספר. הנקודה העיקרית בביצוע אימוני כוח, עכשיו או בכל גיל, הינה לחזק את כל שרירי הגוף. אם את אישה צעירה או מבוגרת, זה לא באמת משנה לגוף שלך. נכון, סביר להניח שתזדקקי להכוונה מקצועית כלשהי בהתאם לרמת הכושר והידע שלך, אך הדבר נוגע לכל אדם בכל גיל. אם את עדיין מרגישה "מבוגרת" מדיי בשביל להתחיל ללמוד לבצע תרגילי כוח שונים, אז מה תאמרי על אנשים מבוגרים ממך המגיעים אל מכון הכושר בדיוק עבור אותה המטרה- חיזוק הגוף ושמירה על בריאות תקינה? כן כן, אני מתכוון אל אותם מתאמנים בני ה-60, 70 ואפילו 80 שנראים מדיי יום בחדר כושר  ובאימוני קבוצות שונים, מרימים משקולות או מבצעים פעילות כלשהי כנגד משקל!

אני רוצה לרדת במשקל ולא לפתח שרירים

תתפלאי, אבל בשביל לרדת במשקל בצורה נכונה ובריאה, את צריכה להתמקד יותר מתמיד גם בביצוע אימוני כוח! בעיקר בגלל שכבר אינך ילדה צעירה, חילוף החומרים משתנה ונעשה איטי יותר, הגוף לא תמיד מבצע את מה שאת מצפה ממנו, הסיכון לסבול מאוסטאופורוזיס עולה, מסת השריר מדלדלת והשרירים נחלשים. את כל אלה תוכלי למנוע ע"י ביצוע אימוני התנגדות ולאו דווקא ע"י אימון אירובי מסוים. משכנע מספיק, לא?!

אין לי מושג מאיפה ואיך להתחיל להתאמן   

אם אינך מעוניינת להתחייב למנוי בחדר הכושר או בליווי מקצועי של מאמן כושר אישי שיעזור לך לרכוש את הכלים הדרושים כדי להתחיל להתאמן נכון ובטוח, זה בסדר, הגעת בדיוק למקום הנכון! ישנם לא מעט סרטוני וידאו המתאימים לכל גיל ועבור כל מטרה, בין אם את מעוניינת לרדת במשקל ולחטב את גופך או להעלות את מסת השריר. השגת גוף חזק ובריא איננו מחייב אדם להיות בגיל מסוים- הוא יכול להיות מושג עבור כולן, ואילו הגיל- הוא רק מספר. את זה לעולם אל תשכחי.

לאחר שקראת והשכלת, אין מקום לתירוצים וכל מה שנותר לך הוא לשמור על רצון ומוטיבציה גבוהה ופשוט להתחיל להיכנס לכושר ולחזק את הגוף. משם, הדרך אל ההצלחה סלולה בבטחה.
בהצלחה !

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה