אימון TRX – רצועות במנח תלוי

אימון TRX – רצועות במנח תלוי הוא צורה מהפכנית של תרגילי כושר פונקציונליים, המשתמשים במשקל גוף בעזרת רצועה המכונה רצועת אימון מנח תלוי (Suspension Trainer). דוגמא לרצועות האלו הן רצועות האימון הפופולריות בשם TRX.

רצועות אימון TRX הן למעשה רצועות מתכווננות אשר ניתן לחבר באופן זמני לנקודות עיגון כלשהן (למשל, דלת, עץ או כל חפץ יציב אחר המקובע לקיר או לקרקע), כדי לאפשר לרתום את משקל הגוף כנגד כוח הכבידה ולבצע תרגילים במנח תלוי בכל מקום ובכל זמן. זהו יתרון ענק לאנשים עסוקים המעוניינים להתאמן במקומות דינאמיים או במילים אחרות- למי שמעוניין ב"חדר כושר נייד".

רצועות אימון מנח תלוי כגון TRX מאפשרות לבצע תנועות ותרגילים פונקציונאליים כדי לשפר את הכוח, גמישות, קואורדינציה, יציבה ומרכיבי כושר נוספים. בנוסף, שילוב אימון קרדיו (אירובי) מתאים בשילוב TRX יכול לסייע גם בירידה במשקל ובאחוזי השומן. זוהי צורת כושר שמתאימה לאנשים בכל רמות הכושר וניתן להשתמש בה כדי לפתח כושר מעולה.

היתרונות של אימון רצועות TRX

אימון במנח תלוי יעיל  עבור הדברים הבאים:

– אימון פונקציונאלי המפעיל את רוב קבוצות השרירים בכל פעולה.

– ניתן להתאמן בכל מקום ובכל זמן.

– מחזק את שרירי ה-CORE, שרירי הליבה.

– מגוון גדול מאוד של תרגילים שונים ומאתגרים.

– ניתן להתאים את האימון בקלות לכל רמות הכושר השונות.

– הוצאה אנרגטית (קלורית) גבוהה.

אימון במנח תלוי- רצועות TRX הוא בחירה מעולה לכל אחד שרוצה לפתח שגרת אורח חיים בריא, והוא מושלם עבור אנשים עם מעט מקום או כסף- זאת משום שהוא מאפשר אימון של כל שרירי הגוף, והרצועות קלות מאד וניתן להרכיב אותן בכל מקום, גם על הדלת וזאת ללא צורך בקיבועים. ניתן לפרק אותן בשניות כיוון שרצועות אימון אלה מגיעות עם רצועה מיוחדת הנתפסת על דלתות.

אחד היתרונות המרכזיים בסוג אימון זה, הוא שאימון במנח תלוי – רצועות TRX מעולה עבור התקדמות הדרגתית, והוא הופך תרגילים שנראים לנו כמעט בלתי אפשריים לביצוע לנגישים יותר. למשל ביצוע סקוואט על רגל אחת ((Pistol squats. על ידי התאמת משקל הגוף, לאורך הזמן ניתן להתקדם ולבצע את התרגילים המרשימים הללו גם ללא ציוד נלווה.

כאמור, אחד היתרונות של אימון TRX הוא היכולת לאמן את כל שרירי הגוף, עם מגוון רב של תרגילים שניתן לבחור מביניהם.  אימון עקבי ומחויב במנח תלוי יעזור לבנות כושר פונקציונאלי, שלא רק נראה טוב, אלא גם בעל יכולות גופניות גבוהות.

תרגילי אימון ברצעות TRX

אימון במנח תלוי מציע מאות תרגילים שמאתגרים כל חלק בגוף האדם. ניתן להשתמש באימון במנח תלוי עבור תרגילים בסיסיים, כגון תרגילי משיכה, דחיפה, שפיפה ועוד תרגילים שמטרתם לשפר את רוב מרכיבי הכושר הגופני.

לפניכם מספר דוגמאות לתרגילי אימון במנח תלוי:
– שכיבות סמיכה
– חתירה (מתואר בסרטון)
– סקוואט / סקוואט על רגל אחת
– תרגילי בטן שונים
היתרון בתרגילים אלו באמצעות TRX הן שהן מפעילות את השרירים המייצבים של הגוף בכל זמן האימון.

מה צריך עבור אימון ברצועות TRX?

כדי להתחיל באימון ב-TRX, כל מה שאנו צריכים באמת זה רצועות אימון במנח תלוי כמו רצועות TRX  ונקודת עיגון כדי להרכיב אותן, אחת שיכולה לתמוך במשקל הגוף בבטחה. לרוב, פריט זה מגיע יחד עם הרצועות.

אפשרויות נוספות לנקודת עיגון יכולוץ להיות דלת (תוך שימוש בחיבורי הדלת, שמגיעים בדרך כלל באריזות רצועות האימון), קורה, עץ או מוט. למעשה, כל מבנה יציב אליו ניתן לקשור את רצועות האימון בבטחה, הוא טוב לשימוש.

אימון לדוגמא באמצעות רצועות אימון TRX

יש לבצע 4 סיבובים מהתרגילים הבאים ולפי הסדר:

סקוואט עם קפיצה – Jump Squat כנגד TRX

שכיבות סמיכה כנגד TRX

חתירה כנגד TRX

כפיפות בטן

יש לבצע כל תרגיל במשך דקה שלמה (מנוחות לפי הצורך).

מטרת האימון – שיפור הכוח, סיבולת לב הריאה ויציבה.

יש לציין- שילוב משקולות קטלבלס או התנגדות חיצונית אחרת (משקולות למיניהן) יסייעו באימון מגוון ואפקטיבי יותר ע"י שיפור כל מרכיבי הכושר הגופני והם: סיבולת לב-ריאה, כוח, כוח מתפרץ, יציבה, קואורדינציה, מהירות, גמישות, זריזות, דיוק ושיווי משקל. שילוב זה מתקיים באימונים הפונקציונליים שלנו והנכם מוזמנים להגיע וליהנות מהם, וגם מהתוצאות 🙂

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה