אימון קטלבלס ויתרונותיו

מהן משקולות קטלבלס?

משקולות הקטלבלס נמצאות בסביבה כבר יובלות. אלו הן משקולות בצורה של כדורי תותח, המיוצרות מברזל יצוק עם ידית בודדת בחלקן העליון. למרות שהן נראות מאד שונה מהמשקולות החופשיות והמכונות שנמצאות בחדרי הכושר, אלו הן מבין מכשירי הכושר הטובים והיעילים ביותר הקיימים.

מהם יתרונות הקטלבלס?

היתרונות של הקטלבלס מושכים אנשים בכל הגילאים, המינים ורמות הכושר השונות. בשלב כלשהו במהלך הדרך, תעשיית הכושר איבדה את ההגדרה האמיתית של "כושר" והחליפה תרגילים שבאופן מסורתי עבדו על כל הגוף, בתרגילי בידוד. עם זאת, לאחרונה, הסוג הקוסמטי הזה של אימונים מתחלף באימונים מבוססי תנועה, שיש כאלו המכנים אותם אימוני כושר פונקציונאליים. זה מה שמשקולות הקטלבלס מספקות, ואינדיבידואלים אשר רוצים סגנון יותר פרקטי ומסורתי יותר של אימונים, פונים לקטלבלס.

אימון קטלבלס ויתרונותיו:

 

  • הגוף לומד לעבוד כיחידה אחת ומגובשת.
  • תוצאות טובות יותר בזמן קצר יותר מאשר בחדר הכושר, משום שאימון קטלבלס משלב עבודה של קבוצות שרירים רבות ומערכות אנרגיה שונות בו זמנית.
  • מניעת פציעות וכאבים כגון כאבי גב, כאבי ברכיים וכאבים הנובעים מיציבה לקויה ושרירי ליבה חלשים.
  • יכולת לעבוד בצורה אירובית ואנאירובית בצורה סימולטנית.
  • חיזוק היציבה ושיפור טווחי התנועה של הגוף (גמישות).
  • תורמות לשריפת קלוריות מוגברית ובכך מסייעים לירידה במשקל ובאחוז השומן- ממוצע של 400 קלוריות ל-20 דקות אימון!
  • שיפור הכושר הגופני על כל מרכיביו.

בגלל שהנפות של קטלבלס יותר מעודנות מאשר אימונים רגילים של הרמת משקולות, נדרשת קואורדינציה ומודעות תנועתית כדי להשלים את התרגילים בטכניקה נכונה. תרגיל בודד מורכב מתנועות של קבוצות שונות של שרירים ומפרקים הנעות באופן סימולטני, לרוב בדרכים חדשות ולא מוכרות לרוב האנשים. בגלל שהתנועות שונות מתרגילי כוח מסורתיים, הן דורשות אימון ותשומת לב של מדריך כושר מקצועי. כאשר לא מבצעים אותן כראוי קיים סיכון להיפצע. ביצוע לא נכון יכול לפגוע במפרקים, בצוואר, בגב ובעמוד השדרה. השורה התחתונה היא, שיש לשמור על בטיחות- וללמוד כיצד להשתמש בקטלבלס ממאני כושר מוסמכים ומקצועיים בתחום הקטלבלס. מדריך קטלבלס ילמד אותך כיצד לנוע בצורה הנכונה. באמצעות ביצוע התנועות בצורה נכונה מגיעה פעולה פנימית, במהלכה הגוף והנפש הופכים לאחד עם התנועה, כך שלא חושבים עוד על הפעולה. בדומה לרכיבה על אופניים, ברגע שלומדים איך- לעולם לא שוכחים.

 

כמה שוקלות משקולות הקטלבלס?

קיימות בשוק משקולות קטלבלס במשקל של 2 קילוגרמים ועד 48 ק"ג ואף יותר כבדות. באופן טבעי, יש להתחיל עם המשקולות הקלות יותר, עד שרמת הביצועים שלך תשתפר מספיק כדי לנסות משקולות כבדות יותר ללא סיכון לבריאותך. גברים בדרך כלל מתחילים עם משקולת קטלבלס ששוקלת 8-10 ק"ג, בעוד שנשים מתחילות בדרך כלל עם משקל של 6-8 ק"ג, תלוי ברמת הכושר ההתחלתית והתרגיל המבוצע. למרות שנדמה כי זה נוגד את האינטואיציה, משקולת קלה מידי עשויה לגרום לביצוע לא נכון.

אז אם בא לך לרדת במשקל, לחטב את הגוף ולהיות בכושר הטוב בחייך, אנו מזמינים אותך ליהנות מאימוני הקטלבלס הייחודיים שלנו ומבטיחים לך הנאה צרופה והכי חשוב- תוצאות!

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה