אימון פונקציונלי וירידה במשקל

האם אימונים פונקציונליים יכולים לסייע לי לרדת במשקל?

התשובה היא, ללא ספק, כן! תזונה נכונה ופעילות גופנית תמיד היוו את השילוב הדרוש לירידה במשקל, ולשמור עליה לאורך זמן. אימון פונקציונלי ב-FTR מסייע לשמור על קצב לב גבוה ושריפת קלוריות מוגברת, במהלך האימון וגם אחריו. אימון פונקציונלי מסייע גם להעצים ולשמור על מסת השריר, אשר תורמת לשריפת קלוריות המסייעת לירידה במשקל ובאחוזי השומן.

אימון פונקציונלי וירידה במשקל
אימון פונקציונלי וירידה במשקל

אלו גורמים מעבר לאימונים פונקציונליים עשויים לתרום לירידה במשקל?

מנקודת מבט מתמטית טהורה, ניתן לרדת במשקל רק כאשר כמות הקלוריות שאנו שורפים גדולה מכמות הקלוריות שאנו צורכים, לאורך זמן (מאזן קלורי שלילי). גם כאשר מסיימים את אימון האימון הפונקציונלי, קצב חילוף החומרים במנוחה גבוה יותר, משום שהגוף מגיב לדרישות הגבוהות שהוצבו לו במהלך האימון וקצב ההתאוששות ארוך יותר. פעילויות אירוביות הן אלו השומרות על קצב לב גבוהה, מה שהופך את תכנית האימון הפונקציונלית לאפקטיבית מאד עבור ירידה במשקל ובאחוזי השומן.

רוצים לשמוע פרטים נוספים ?

כיצד מתבצעת הירידה במשקל כאשר מבצעים אימון פונקציונלי?

האימון הפונקציונלי כגון אלה המובצעים במועדון לאימון פונקציונלי FTR עוצב כך שהוא משלב תרגילים מורכבים שמטרתם לשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני, תוך דגש על פרצים קצרים אך אינטנסיביים של סיבולת לב ריאה וסיבולת אנאירובית, כגון ריצה של 400 מטרים, ומיד לאחר מכן, ביצוע מספר תרגילי כוח, כגון, סקוואט, שכיבות סמיכה או הרמת משקולות. כאשר פעילויות אלו מבוצעות ברצף, הן מגייסות לפעולה את רוב ואף כל שרירי הגוף לפעולה. האימונים הפונקציונליים מציבים דרישות גבוהות לקבוצות השריר הללו, מה שמוביל לקצב לב מהיר במהלך האימון, שנמשך סביב ה-20 דקות, לפעמים פחות או יותר, בהתאם לתוכנית, עצימות ונפח האימון.

האם האימון הפונקציונלי עלול לגרום לעלייה במשקל?

התשובה היא ברוב המקרים "לא", אלא אם כן, אנו נמצאים במצב של תת משקל או תת תזונה. אימון פונקציונלי יפחית את יחס השומן בגוף ויוסיף למסת השריר הכוללת, תוך יצירת איזון טוב יותר בין מסת השריר ושומן. כאשר אימונים פונקציונליים מתבצעים באופן שגרתי, מתקיימת שריפת קלוריות משמעותית במהלך כל אימון. לאורך הזמן, מתאמני השיטה בונים את מסת השריר אשר מגבירה גם את קצב חילוף החומרים גם במנוחה. מאחר ורקמת השריר מצריכה קלוריות/ אנרגיה לשם שמירה על התפקוד תקין, אנו ממשיכים לשרוף קלוריות במהלך כל היום, אפילו במהלך השינה.

האם אלכוהול פוגע בתוצאות האימונים הפונקציונליים?

ירידה במשקל ושמירה על התוצאות לאורך זמן, דורשת הגבלה של צריכת הקלוריות, ולא רק ביצוע פעילות גופנית השורפת קלוריות. לדוגמה- משקאות אלכוהוליים מורכבים מקלוריות שאינן מזינות ויעילות לגופנו, המגבירות את רמות האינסולין בגוף אשר מתייחס אליהם כאל סוכר זמין. מספר הקלוריות שאנו שורפים במהלך האימון הפונקציונלי אינו משנה, אם לאחר מכן אנו אוכלים או שותים דברים שאיננו צריכים- בעיקר סוכרים ושומנים מעובדים. אנו מציעים לאכול לפי תפריט תזונה מתאים, עשיר במאכלים מזינים (חלבונים, פחמימות, שומנים איכותיים, ויטמינים ומינראלים), המשלבת שפע של ירקות טריים.

ומה כדאי לשתות? מים! מים הם המשקה הטבעי והמזין ביותר מסיבות רבות, וביניהן, הדרך בה הם מסייעים לגוף להיפטר מרעלים ולסייע בתהליך הירידה במשקל. וכמה מים מומלץ לשתות ביום? ובכן, רוב ההמלצות הן סביב 8-10 כוסות מים ביום, אך אנו ממליצים לצרוך כמות כפולה מזו עבור אדם העוסק בפעילות ספורטיבית עצימה כגון אימון כושר פונקציונלי הגורם להזעה מוגברת בזמן הפעילות. כמו כן, יש להסתכל על צבע השתן- צבע שתן בהיר מעיד על כך שמאזן הנוזלים בגופכם תקין ואתם צורכים מספיק מים במהלך היום.

ובכן, האם את/ ה מוכן ליצור את הגוף לו חיכית כל חייך? אנו מזמינים אותך לאימון ניסיון ובוא תחווה אימון מאתגר ומהנה שיספק עבורך את הכלים לירידה במשקל ובאחוז השומן.

השארת תגובה