אימון פונקציונלי – מה זה?

אימון פונקציונאלי אינו דבר חדש. אנו נעים בכיוון זה כבר שנים רבות. אתלטים וגברתנים הרימו, כופפו והתפתלו כבר לפני מאות שנים. אנו מעוצבים לנוע בצורה זו, ולפיכך, מטרת האימון הפונקציונאלי הינה לחקות תנועות/ פעולות יומיומיות על מנת לשפר את התפקוד ואורח החיים שלנו יום יום. האימון הפונקציונלי יכול להיות מוגדר כתנועה או כאימון, שמאפשר לנו לבצע את המשימות שלנו בצורה טובה יותר או ביעילות גבוהה יותר. ישנם סוגים שונים של אימונים פונקציונאליים (קרוספיט, TRX, תרגילים פונקציונאליים ועוד), אך במאמר זה אעסוק באימון הפונקציונאלי באופן כללי.

היתרונות של אימון פונקציונלי

היתרונות של האימון הפונקציונאלי הם עצומים. משיקום מפציעות ועד לשיפור כל מרכיבי הכושר הגופני ללא יוצא מן הכלל. בקיצור, כאשר מבצעים אימון פונקציונאלי מתאים באמצעות בחירה נכונה של תרגילים הנכונים, משתני אימון והעומס הנכון להשגת המטרות, ניתן להשיג את הרוב המוחץ של יעדי הבריאות והפעילות הגופנית.

למי מיועד האימון הפונקציונלי?

– ילדים ונערים.
– בוגרים ומבוגרים.
– נוער לפני גיוס כהכנה לכושר קרבי.
– שיקום מפציעות שונות.
 האימון הפונקציונלי מתאים לכל מי שמעוניין לשמור על כושר גופני גבוה, בריאות תקינה, ובנוסף גם ליהנות מהדרך.

אנו יכולים להשתמש בכלים של אימון פונקציונאלי כדי:

– לרדת במשקל, באחוזי השומן ולחטב את הגוף.
– לשפר את הכושר הגופני ובין היתר את סיבולת לב הריאה שלנו.
– לחזק את הגוף ולשפר את היציבה, ובכך למנוע פציעות.
– לשפר את התפקוד והיכולת לבצע משימות יומיומיות.
– לשפר ביצועים לספורט ספציפי, חובבני או תחרותי.
– ליצור אימון משותף עם כולם, מהרמה הבסיסית ביותר, ילדים, נוער, בוגרים או אתלטים לכל מטרה.

האביזרים הנפוצים ביותר לאימון פונקציונאלי הם:

משקולות, כדורי כוח, קטלבלס, רצועות TRX, חבלי טיפוס, טבעות אולימפיות, צמיגים, שקי חול ועוד.

אימון פונקציונלי רחובות

אימון פונקציונלי בעתיד

האימוהפונקציונאלין  לעולם לא ייעלם, אלא רק הולך ומתעצם. רק עכשיו אנשים החלו לתת שם לסוג זה של אימונים. ככל שהציבור הכללי מתחיל ללמוד את היתרונות שבאימון הפונקציונאלי, ומבין שמכונות כושר ייעודיות אינן בהכרח טובות עבור מטרתנו, אנו הולכים לראות יותר ויותר צמיחה בתחום זה. אין על ספק שבעתיד יהיו לנו יותר ויותר חדרי כושר עם מרחבי אימון פונקציונאלי גדולים יותר, איפה שהמתאמנים יכולים להתאמן בתנועות מלאות, לדחוף, למשוך, לקפוץ, לטפס וליהנות מהאימון שלהם. זהו חלק מאד חשוב באימון, החוויה שאנו מקבלים כאשר אימון פונקציונאלי הוא מהנה עבורנו, מלא באתגרים, גירויים מנטאליים וגופניים יחד עם כל שאר היתרונות האחרים. צריך להתחיל לצפות ולדרוש ממכוני כושר לכלול אזורי אימון פונקציונאליים, ובעיקר אימונים פונקציונאליים קבוצתיים מאתגרים ומהנים.

אימון פונקציונאלי ברחובות

אצלנו ברחובות, קיימת האפשרות ליהנות מאימון פונקציונאלי מאתגר, מהנה, והכי חשוב- אפקטיבי. אצלנו כולם קופצים, דוחפים, מושכים, מטפסים ומבצעים עוד מגוון פעילויות מאתגרות על מנת לשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני שלהם, לשפר את בריאותם ואורח חייהם עד למצב האופטימלי.