אימון ילדים ברחובות

ילדינו הם העתיד שלנו, הבנה ותמיכה בכמיהה הטבעית שלהם לפעילות גופנית וכושר, תסייע להוביל אותם לחיים מאושרים ובריאים. אם נלמד אותם כיצד לשלב פעילות גופנית בריאה, כבר מהשלבים המוקדמים של התפתחותם, אנו נעניק לילדינו מתנה שתשרת אותם בכל משך חייהם.

לכושר הגופני יתרונות רבים- ביטחון והערכה עצמית גבוהה יותר, אנרגיה רבה יותר, זיכרון טוב יותר, ופשוט תחושה טובה יותר של הילדים לגבי עצמם- והם קלים להשגה. הצוות שלנו, חושש בדיוק כמו רבים אחרים ביחס לבעיית השמנת היתר, ההולכת וגדלה בקרב ילדים, והעדר הפעילות הגופנית בחייהם. בין אם השמנת היתר וחוסר הפעילות נגרמות מהפופולאריות של משחקי הווידיאו, בין אם בשל ההפחתה בשעות הפעילות הגופנית בבתי הספר, זוהי קריאת אזהרה לכולם. משמח לדעת, כי יש דרכים קלות להפיכת המגמה הזו ומתן אפשרות לילדינו ליהנות מפעילות גופנית יומיומית ופעילויות בחוץ, אשר הם אוהבים בהינתן האפשרות.

התכנית שלנו, "בריאות וכושר פונקציונאלי לילדים", מכוונות להורים ומחנכים, ומתמקדת ביצירת דרכים לשלב פעילות גופנית לשגרה היומית של ילדינו. משחקים בחוץ ושגרת אימונים מהנה, יכולים להוות אמצעי לביסוס הנאה נמשכת מההתעמלות. אישית, הייתי בר מזל בכך שנהניתי וזכיתי ליתרונות של פעילויות כאלו בילדותי. זה יצר בי הערכה והבנה של היתרונות המורכבים שכושר ופעילות גופנית ככלל יכולים להוסיף לרווחה של האדם. במהלך השנים, התמזל מזלי לחלוק את החוויה הנמשכת הזו עם ילדים ומבוגרים צעירים נוספים אחרים. כדי להדגיש שוב את חשיבותה של הפעילות הגופנית, חיברתי יחד מספר יתרונות בריאותיים שניתן לצפות אצל ילד פעיל.

כושר ובריאות הילדים

יתרונות הפעילות לטווח הארוך:

– מערכת חיסונית חזקה יותר! היכולת של הגוף להילחם במחלות משתפרת. ילדים פחות נוטים להתקרר ולסבול מאלרגיות ומחלות.

– ירידה בסיכוי לחלות בסוכרת מסוג 2 על ידי הגברת הרגישות לאינסולין ושיפור המטבוליזם של הפחמימות.

– לחץ דם נמוך יותר ושיפור פרופיל הכולסטרול של הילד.

– חיזוק מערכת הלב וכלי הדם, כולל הריאות.

– ילדים פעילים חשופים פחות להשמנת יתר, כיוון שההוצאה האנרגטית/ קלוריות גבוהה יותר- שליטה טובה יותר על משקל הגוף שלהם. ילדים הסובלים מהשמנת יתר יוכלו להפחית את במשקלם ובאחוז השומן שלהם. בשילוב יש לציין ששילוב תזונה נכונה, התוצאה יהיו מקסימליות.

  • ילדים מפתחים מבנה שלדי חזק יותר ומבנה שרירים חזק יותר.

ילדים פעילים נהנים מיתרונות בריאותיים נוספים משום ש:

– הפעילות הגופנית מגבירה את זרימת הדם לכל רקמות הגוף, כולל המוח. זרימת דם טובה יותר מעבירה יותר חמצן ורכיבים מזינים לתאי הגוף.

– ילדים פעילים משפרים את יכולת הגוף שלהם לנצל חמצן באמצעות פעילות אירובית. לאור העלייה בכמות החמצן בתאי הגוף שלהם, הם חשים יותר אנרגטיים.

– זרימת דם מוגברת מקדמת את ההעברה של תוצרי הלוואי של חילוף החומרים ורעלים מן התאים, להשמדה, מחזור או שימוש נוסף אחר.

– ילדים פעילים הינם בעלי ביטחון עצמי גבוה יותר, בניגוד לילדים הסובלים מעודף משקל הפוגע בבטחונם העצמי ובחיי החברה שלהם.

– ילדים פעילים משפרים את הכושר הגופני שלהם ובכך מבטיחים אורח חיים טוב יותר גם לטווח הרחוק.

אימון וכושר גופני בילדים משפר את הבריאות המנטאלית

  • ההתעמלות משפרת את תפקוד המוח. מחקרים מראים, כי ילדים פעילים בעלי זיכרון טוב יותר כתוצאה מתפקודי מוח טובים יותר!
  • התעמלות מתונה, מכוונת להנאה, ובו זמנית, מגבירה את השחרור של הורמונים מטיבים.

– לילדים פעילים יש יכולת להתרכז טוב יותר, גם לאחר יום לימודים ארוך.

– מחקרים מדווחים, כי התעמלות מפחיתה חרדה, מפחיתה דיכאון ומשפרת את מצב הרוח ומסייעת לאיכות שינה טובה יותר.

יתכן וחשוב מכל, הפעילות הגופנית משפרת את ההערכה העצמית של הילד והביטחון העצמי שלו. היכולת שלהם להתגבר על מכשולים משתפרת והם פשוט נהנים מהשקפה חיובית וטובה יותר על החיים.

להורים ולמחנכים: המאמצים שלכם לעודד את הילדים לנהל אורח חיים פעיל ובריא בשילוב תזונה נכונה, תניב יתרונות רבים בחייהם (והיתרונות שצוינו לעיל נכונים גם למבוגרים…).

לילדים: אני מאחל לכם הנאה והצלחה בפעילויות הכושר שלכם! ואם יש לכם שאלות מקצועיות, פנו אליי ואשמח לעמוד לרשותכם.

תגובה אחת
  1. מעוניינת לבתי אשמח לקבל פרטים

    אשמח לדבר טלפוני מעוניינת לשמוע פרטים

השארת תגובה