אימון כושר לשרירי הבטן (למתחילים ומתקדמים)

מכירים את התחושה ששרירי הבטן שלכם שורפים במהלך אימון עד כדי כך שאתם חייבים לעצור? זו בדיוק התחושה שחוויתי באימון הבטן הזה- אימון כושר שמשלב 3 תרגילי בטן שמתאימים למתחילים וגם למתקדמים!


התרגיל הראשון הנו "קצות אצבעות אל המוט" (Toes to bar) והוא דורש שרירי בטן וגב חזקים (וגם אחיזה "גריפ" חזק).
ניתן לבצע 2 וריאציות קלות יותר והן: ברכיים אל החזה בתלייה על מוט מתח (Knees to chest) ותרגיל קל יותר לביצוע ואפקטיבי מאוד לחיזוק שרירי הבטן- הרמות רגליים בשכיבה על הקרקע (Leg lifts).
התרגיל השני הוא "טיפוס הרים" באיטיות (Mountain climbers) והוא דורש שרירי בטן וליבה חזקים.
התרגיל השלישי והאחרון- כפיפות בטן כפולות לאלכסונים (Twist Situps) ומטרתו לחזק בעיקר את שרירי האלכסונים בטניים (האלכוסנים) וגם לתרגיל הזה יש וריאציה קלה יותר.
אז כפי שאתם רואים, אימון הכושר הזה תורם לחיזוק שרירי הבטן הישרים והאלכוסנים בטניים ובכלל, לחיזוק של שרירי הליבה והוא אינו מצריך צריך מיוחד מלבד הגוף שלכם, כך שבנוסף לכל ניתן לבצע אותו בכל מקום ובכל זמן בלא יותר מ-7 דקות בלבד.

מטרת האימון, אם פספסתם, הנה לבצע כמה שיותר סיבובים וחזרות מהתרגילים שכתבתי, בהתאם לסדר ולכמות החזרות הזו:

  • 5 חזרות קצות אצבעות אל המוט (Toes to bar)
  • 10 חזרות טיפוס הרים איטי (Mountain climbers)
  • 20 כפיפות בטן אלכוסניים (Twist Sit ups)

טרם תחילת האימון, יש להיוועץ עם איש מקצוע מוסמך. בנוסף, יש לבצע חימום מתאים לפעילות.

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה