אימון כוח וגמישות – Body Strength & Flexibility

רוצים לשפר את רמת הגמישות שלכם וגם לפתח כוח? לעבוד על השרירים המייצבים שלכם בדגש על שרירי הבטן ובו בזמן לשפר את הקואורדינציה? תכירו את האימון החדש מבית FTR – Body Strength & Flexibility אימון משקל גוף לפיתוח כוח וגמישות עליו אסביר בכתבה שלפניכם.

הקדמה קצרה – איך נולד אימון חדש

בהסתכלות אחורה על משפחת FTR, אני לא מאמין מאיפה התחלנו ולאן הגענו… מגרעין קטן המונה מספר מתאמנים הפכנו כיום לכמה מאות תותחים. קצב הגדילה המבורך הזה נבנה לאט ובטוח, הודות לתכנים הייחודיים והיחס המקצועי שאנו מציעים לקהל המתאמנים שלנו. וככל שאנחנו גודלים, ככה גובר הרצון שלי לקדם ולפתח את השירות המקצועי של המועדון.
בשנת 2013 התחלנו להעביר אימונים פונקציונליים, בהם עשינו ועושים שימוש במגוון אלמנטים על מנת לשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני (כוח, סיבולת, גמישות, יציבה, קואורדינציה ועוד…) ועם הזמן השכלנו, למדנו והתמקצענו יותר בקטלבלס, אימוני כוח, אימוני משקל גוף, אימוני בריכה משולבים ואימונים לפיתוח כוח וגמישות- המהווים ל"אוצר" החדש של FTR. בזכות הכלים הייחודיים האלה ייסדתי מועדון שאין שני לו, לא בתכנים המוצעים למתאמנים שלנו ולא ברמה המקצועית שבה אנו מעבירים אותם. יחד עם זאת, אני מודע לצורך של חברינו באימונים משלימים לפיתוח גמישות כגון יוגה, פילאטיס ואימונים אחרים המהווים לשיטות אימון מדהימות שאכן יועילו לכל מתאמן שידבוק בהן לאורך זמן. לכן התלבטתי עם עצמי במשך לא מעט זמן בנוגע לשילוב אימוני יוגה או פילאטיס ב-FTR, אך משהו בתוכי אותת לי שהמהלך איננו נכון ועליי לשמור על הייחודיות של המועדון, הייחודיות שגורמת למועדון שלנו להיות יחיד ומיוחד ע"י סיפוק כלים מקצועיים בדרכי שלי, דרך שאינה הולכת עם יד ביד עם העדר (שהוא לגמרי בסדר) ובכך מספקת משהו אחר, משהו שהוא לגמרי אני – FTR.

נאה דורש, נאה מקיים

מזה כשנתיים שלקחתי על עצמי את האחריות ללמוד את התחום, מה שגרם לי לוותר (זמנית) על אהבות קודמות (אימוני קטלבלס ואימוני FTR) שאני כל כך אוהב ולהשקיע בהתמקצעות בעולם חדש של כושר, עולם שבו יש לי חסכים רבים המתבטאים בחוסר גמישות, יציבה וכוח. במילים מקצועיות, העולם הזה נקרא ג'ימנסטיק (Gymnastic), קליסטניקס (Calisthenics) ואימוני רחוב (Street Workout) והוא משלב בין היתר, תרגילי פילאטיס ויוגה. שילוב העולמות יחד באימון אחד מחייב את המתאמן/ת לשלוט במרכיבי הכוח, גמישות, יציבה וקוארדינציה במטרה לבצע אותם נכונה.המתאמנים שישלוטו במרכיבי הכושר הללו, יהנו משיפור משמעותי באורח החיים שלהם. ולהבדיל מהאימון הפונקציונלי הממוצע ב-FTR, הקושי באימוני כוח וגמישות איננו מתבטא בסיבולת לב-ריאה אלא בדרישת המתאמן לשלוט במרכיבי הכושר הנ"ל (כוח, גמישות, יציבה וקואורדינציה). כיום, אני יכול לעמוד מאחורי הבטחתי ולהעביר את החוויה הזו הלאה- לכל אותם חברים שמתעניינים באימונים משלימים כגון: אימוני יוגה, פילאטיס ואימונים לחיזוק שרירי הליבה ושיפור הגמישות. חברים, אם אתם מחפשים את האימון המשלים עבור אימוני FTR, האימון החדש- Body Strength & Flexibility הוא האימון המושלם עבורכם.

לא, זה לא יוגה ולא פילאטיס אלא אימון משקל גוף בו ניתן דגש רחב על פיתוח כוח כנגד משקל הגוף שלכם, חיזוק השרירים המייצבים בדגש על שרירי הליבה, עבודת מתיחות דינמית וסטטית במטרה לשפר את הגמישות שלכם ובנוסף, עבודה על הקואורדינציה שלכם. מדובר על אימון בעל ערך מוסף גבוה מאוד וזו בדיוק הסיבה שאני מתאר אותו כאוצר החדש של FTR, אוצר שמצטרף למספר אוצרות שייחודיים רק לנו – אימוני קטלבלס פיטנס, אימונים פונקציונלים, אימוני בריכה משולבים ואימוני משקל גוף.
בתמונה- תרגיל אוברהד סקוואט (Overhead Squat) שמתבצע סטטי, במטרה לפתח את הגמישות בכתפיים, גב, רגליים (שרירי הירך האחוריים / המסטרינגס) וכף הרגל (קרסול).

אימון כוח וגמישות – מטרות ויתרונות

  1. שיפור בכוח – חיזוק כל שרירי הגוף בדגש על שרירי הליבה.
  2. שיפור הקואורדינציה – תנועתיות והשליטה בשרירי הגוף.
  3. שיפור בגמישות המפרקים – הפחתת הסיכון לפציעות ספורט שנובעות מחוסר גמישות ויציבה- מתאמנים בעלי מפרקים יציבים וגמישים מפחיתים משמעותית את הסיכון להיחשף לפציעות ספורט שונות. בנוסף, חוסר גמישות בתרגילים ובעיקר בתרגילים מורכבים כגון סקוואט, דדליפט, לחיצות כתף ועוד- פוגע באפקטיביות התרגיל.
    לדוגמה – מתאמנים שלא מסוגלים לרדת לסקוואט עמוק כתוצאה מחוסר גמישות במפרק הירך והקרסול, לא יכולים ליהנות מכל יתרונות התרגיל.דוגמה נוספת- מתאמנים בעלי חוסר גמישות ויציבה במפרק הכתף עלולים להיחשף לפציעות כאשר האימון כולל מספר חזרות גבוה, דבר שישפיע על העלאת הדופק –>פגיעה בקואורדינציה –>סיכון גדול בביצוע לקוי של הטכניקה. למשל לחיצת המשקולת ואיבוד היציבה במפרק שיגרום למתיחה בכתף. אלו שתי דוגמאות קלאסיות שניתן לראות בכל מקום.
  4. שיפור היציבה ושיווי המשקל – מניעת פציעות וכאבים כתוצאה משרירים מייצבים חלשים. למשל, חוסר יציבות במפרק הקרסול עלול לגרום לכאבי ברכיים.
  5. חיזוק הגוף ע"י תרגילים בסייסים – סקוואט, עליות מתח, שכיבות סמיכה ותרגילי בטן יעילים ואפקטיביים, תוך תיקון ושיפור ביצוע טכניקת ביצוע התרגילים לצורך עבודה יעילה ואקפטיבית יותר.

כדי האימון יהיה יעיל ואפקטיבי, חילקנו את דגשי האימון לשניים:

1. אימון כוח – משקל גוף: אימון שבו אנו שמים דגש גדול על עבודת כוח כנגד משקל הגוף, הכוללת גם עבודה על גמישות ויציבה. העבודה מתאימה למתאמנים מתחילים ומתקדמים הודות לחלוקת עבודה שונה בהתאם לרמת הכושר של המתאמן/ת.
האימון מתקיים ביום שלישי, שעה 20:00.

2. אימון כוח וגמישות: באימון הזה נעבוד 50 דקות על פיתוח כוח ויציבה ע"י תרגילים כנגד משקל גוף ובסוף האימון, נשקיע כ- 30 דקות עבור תרגילי מתיחות לצורך שיפור הגמישות של כל מפרקי הגוף בדרך יעילה.
האימון מתקיים ביום שישי, שעה 10:00.

שימו לב- בשני האימונים נשלב תרגילים מהעולמות השונים (יוגה, פילאטיס ובעיקר- ג'ימנסטיק) במטרה לפתח את מרכיבי הכושר שציינתי קודם. אתם בטח שואלים- למה אין מקום לאימון מטאבולי (עצים/ דופק גבוה)? מכיוון שלא ניתן לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אנו רוצים לשמור על רמה מקצועית גבוהה ולספק לכם את המיטב ובשביל לדאוג שכך יהיה, נצטרך לעבוד באופן ספציפי על המטרות שאותם אנו רוצים להשיג .

ובנוגע לתמונה של אלה, מדובר על תרגיל מעולם הג'ימנסטיק. לתרגיל קוראים Skin The Cat
והוא נועד לשפר את הגמישות בכתפיים, שריר הירך האחורי (האמסטרינגס), שרירי הגב והידיים. כמו כן, הוא תורם בעיקר לחיזוק שרירי הכתף, גב ושרירי הליבה (שרירי הבטן והגב). ולמען הסר ספק, גם הוא נכלל מבין התרגילים השונים והיעילים שיועברו לכם באימון החדש.

לסיכום

ניתן לשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני ע"י האימונים הפונקציונליים שמתקיימים במועדון, אך אם אתם רוצים לשפר את הגמישות והיציבה שלכם, וגם לחזק את שרירי הגוף ע"י שיפור הכוח, רצוי שתגיעו לאימון הזה. תאמינו לי, הקונספט החדש יעיל ומוצלח אז קבלו אותו באהבה ואין בי ספק שגם תהנו מהתמורה.

 

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

6 תגובות
  1. מוריה

    אין לי מספיק מילים לתאר את רמת המקצועיות של איתן.
    יחס אישי ומקצועיות זה אצלו דבר ראשון.
    אני התמכרתי לאימונים ואני מברכת על היוזמה של האימון החדש.
    רק רוצה להגיד תודה.
    אתה אלוף ומאמן מספר 1!

    • איתן קטן

      מוריה היקרה, תודה רבה על המילים החמות. ריגשת אותי מאוד ואני שמח מאוד שיש לי הזכות לאמן אותך וכמו כן, לדעת שאת נהנית כל כך באימוני שלנו. המון תודה 🙂

  2. ליאור

    מה שאתה נותן לנו הוא מעל ומעבר! לא חוויתי כזאת מקצועיות באף מקום אחר.

  3. לירון

    כל אימון שלכם משאיר אותי מופתעת מהרמה המקצועית של המאמנים והתכנים שאתם מעבירים.. אין כמוכם!

  4. איתן קטן

    איזה כיף! תודה רבה לירון היקרה 🙂

השארת תגובה