איך עושים סומו סקוואט נכון (לחיזוק שרירי הישבן והירך)

תרגיל הסקוואט (Squat) נחשב בעיניי רבים למלך תרגילי הכושר ואכן, יש לו יתרונות רבים בחיזוק רוב שרירי הגוף בדגש על שרירי הרגליים והישבן. ולמרות זאת, קיים סקוואט בוריאציה שונה שדורש גיוס גדול יותר של שרירי הישבן והירך ובכך תורם לחיזוק שלהם. שרירי הרגליים הפעילים בעיקר: ירך קדמית (ארבע ראשי), ירך אחורית (המסטרינגס) ומקרבי הירך. אז איך עושים סומו סקוואט נכון? בדיוק כפי שאתם רואים בסרטון.

הרכב האימון

  1. פיסוק הרגליים – גדול במעט מרוחב הכתפיים.
  2. קצות האצבעות פונות החוצה.
  3. מרכז הכובד על העקבים.
  4. ברכיים נעות לעבר קצות האצבעות.
  5. בית החזה מורם ומנח הגב ישר
  6. ירידה מטה על לשלב שבו הישבן נמוך מהברך.

עיקרי השירים הפועלים:

1. שרירי הישבן.
2. שרירי הירך הקדמיים, האחוריים ומקרבי הירך.

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה