איך עושים חתירה עם רצועות TRX?

חתירה עם רצועות TRX הוא ללא ספק אחד התרגילים הכי שימושיים בעולם הכושר הפונקציונלי. איך עושים אותו נכון, מה מטרת התרגיל מבחינתי ואיך אפשר להתאים אותו למתאמנים מתחילים ומתקדמים? כל זאת בסרטון שלפניכם.

נתחיל בטכניקת התרגיל- תחילת ביצוע התרגיל תהיה כאשר המרפקים ישרים ומנח הגוף יהיה ישר כמקשה אחת. לאחר מכן יש למשוך את הגוף לפנים / מעלה עד שכפות הידיים מגיעות לקו בית החזה. לאחר מכן יש לחזור מטה בצורה מבוקרת (לא "להיזרק" מטה). בלימת הגוף מטה חשובה מאוד לחיזוק השרירים הפעילים בתרגיל שהם: שרירי הגב (בדגש על שריר הרחב גבי), שריר הדו-ראשי (יד קדמית). ומה לגבי שרירי הבטן? גם הם עובדים כשרירים מייצבים.

למה כדאי לכם לעשות חתירה עם TRX?

מהסיבה הפשוטה שהתרגיל פונקציונלי ונגיש מאוד לאוכלוסיית הכלל- ניתן להתאים את רמת הקושי בהתאם למיקום כפות הרגליים. ככל שמיקום כפות הרגליים יהיה לפנים, כך השיפוע יהיה גדול יותר וכמו כן, גם העומס המופעל על השרירים הפעילים. ולהיפך, ככל שכפות הרגליים יהיו לאחור (כמובן, עד מצב של עמידה ישרה) כך העומס יהיה נמוך יותר ובכך ניתן להתאים את התרגילים למתאמנים מתחילים ומתקדמים, לחזק את שרירי הגוף (שרירי הגב והידיים בעיקר) הנדרשים, בין היתר, גם לעליות מתח. שזו אגב, אחת המטרות העיקריות שלנו במועדון FTR- לחזק את השרירים הנדרשים לצורך ביצוע עליות מתח בהמשך.

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה