איך להתאמן לנינג'ה ישראל (נינג'ה ווריור)

הרבה מאוד שאלות סובבות אותי לאחרונה בנוגע לתכנית הטלויזיה- נינג'ה ישראל. בין השאלות הנפוצות- איך להתאמן לנינג'ה ישראל כדי להשתתף בתכנית? מה כולל אימון נינג'ה ואיך בכלל עושים את התרגילים האלה? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

מה זה נינג'ה ישראל (נינג'ה ווריור)

הרבה לפני שנולדה התכנית שכולם מכירים בשם האמריקאי- נינג'ה ווריור (Ninja Warrior), מסלול המכשולים הקשה בעולם התחיל בשנת 1997 בעיר טוקיו, יפן, וענה על השם ססוקה (Sasuke). מאז, התחרות הפכה לתחרות פנומנלית בינלאומית שאותה כולנו מכירים בשם נינג'ה ווריור.
בכל טורניר של נינג'ה ווריור (גם בישראל) משתתפים כ-100 אתלטים במטרה לכבוש את הר מידוריאמה המורכב מ-4 שלבים, כאשר כל שלב קשה יותר מהשלב הקודם. השלב הראשון בנינג'ה מורכב ממכשולים הבוחנים את יכולת הזריזות והמהירות של האתלטים בעוד שמשך הזמן הדרוש לסיום השלב הראשון צריך להיות עד 2:00 דקות. זמן ארוך יותר לא יאפשר לאתלט לעבור לשלב הבא במסלול הנינג'ה.
השלב השני מורכב ממכשולים הבוחנים את יכולות הכוח והמהירות של האתלטים כגון סולם הסלמון (Salmon ladder). הזמן הדרוש לסיום השלב השני במסלול הנינג'ה צריך להיות 5:00 דקות ומטה. אחרת, האתלט לא יוכל להמשיך לשלב השלישי באתגר הנינג'ה.
השלב השלישי מורכב ממכשולים הבוחנים את יכולות פלג הגוף העליון האתלטים בדגש על יכולת האחיזה שלהם לאורך זמן – "גריפ" (Grip). בשלב השלישי אין זמן המוגדר מראש ולכן כל אתלט שמצליח לעבור אותו עובר לשלב הבא במסלול הנינג'ה.
השלב הרביעי והאחרון בהר מידוריאמה הוא השלב הקשה ביותר באתגר הנינג'ה ווריור והוא מורכב מטיפוס על חבל בגובה 23 מטרים (75ft) ושימו לב לפאנץ'- יש לסיים את הטיפוס על החבל וללחוץ על הבאזר בפחות מ-30 שניות! זה זמן מטורף לכל הדעות!

איך להתאמן לנינג'ה ישראל

ראשית כל, צפו בפרקי התכנית בארץ ובארה"ב ותתחילו ללמוד איזה מכשולים קיימים במסלול הנינג'ה ולא פחות חשוב, צפו ותלמדו מהצלחות וגם מטעויות של מתחרים, על מנת שתוכלו לדעת איך לצלוח את המכשולים בדרך הנכונה ביותר. ולמרות זאת, אתם צריכים להיות ריאלים ולהבין שצפייה עדיין לא מספקת אלא גם הכנת הגוף שלכם אל אותם האתגרים ובשביל כך קיימים מקומות שונים בארץ המספקים הכוונה מקצועית באימוני נינג'ה ע"י ביצוע מכשולים דומים ואף בדיקת רמת הכושר הגופני של כל מתאמן ועבודה ספציפית על החולשות שלו. למשל מתאמן השולט במרכיב הכוח והאחיזה, אבל חלש במרכיבי זריזות, יציבה ומהירות, יצטרך לאזן את השליטה שלו במרכיבי הכושר החלשים והחזקים ובכך להגדיל את הסיכוי שלו לצלוח את המכשולים השונים במסלול הנינג'ה.

במקביל לצפייה בפרקי התכנית בארץ ובארה"ב, תעשו חושבים עם עצמכם, האם אתם רוצים להפוך לנינג'ה אמיתי בכוחות עצמכם או בליווי מקצועי כזה או אחר. במידה והחלטתם להתאמן לנינג'ה ווריור לבד, כדאי מאוד שתדעו ליישם תרגילים בסיסיים כמו עליות כוח, ביצוע סווינג- יצירת תנופה כדי לקפוץ ממוט למוט, חיזוק האחיזה שלכם ("גריפ) ועוד. בנוסף, חשוב מאוד שתהיה לכם גישה לאביזרי אימון היכולים לאתגר ולסייע לכם בצליחת המכשולים באתגר הנינג'ה בישראל, למשל מוט מתח, סולם קופים, חבל טיפוס וכן, גם להיות עם ראש פתוח וליצור לעצמכם אתגרים שונים שיעזרו לכם לפתח יציבה טובה וזריזות.
במידה והחלטתם לפנות להכוונה מקצועית (שזו האופציה המועדפת עליי), אתם אמורים להיות בידיים טובות שיספקו לכם הכוונה מקצועית בהכנה לאתגרים הצפויים באתגר הנינג'ה האמיתי. טיפ חשוב שיעזור לכם להיות טובים יותר הוא- לתת דגש לתרגילים בהם אתם חלשים. כן, אני יודע שזה לא תמיד כיף, כי אתגרי הנינג'ה הם כמו מגרש משחקים אחד גדול שאת רובו אנחנו אוהבים וסביר להניח שיהיה גם חלק שנאהב פחות. בדר"כ זה החלק שבו אנו חלשים ועליו חברים, אתם חייבים לעבוד יותר מאשר על האחרים. תשימו לב שרוב המתחרים המגיעים למסלול הנינג'ה שולטים מאוד במרכיבי כושר שונים, אבל נופלים במרכיבים אחרים. דוגמה קלאסית היא אנשים שמפגינים יכולות מדהימות, אבל נופלים בגלל טעויות קטנות כמו החוסר ידע בביצוע סווינג – יצירת תנופה בתלייה על מוט וכדומה. לכן תזכרו תמיד שאתם מתאמנים כדי לשלוט בכמה שיותר מרכיבי כושר גופני ובעצם להפוך ל"גרסה" הכי טובה של עצמכם, אז בראש ובראשונה תזהו את החולשות שלכם ותעבדו עליהן.

דוגמה לאחד מאימוני הנינג'ה שלי

דוגמה לאתגרי נינג'ה קצרים וקולעים

באתגרים האלה תצטרכו להפגין יכולת ביצועית גבוהה המשלבת כוח וסיבולת שריר, בדגש על ה"גריפ" שלכם.

לסיכום

אתגר הנינג'ה הנו נושא מורכב הדורש שליטה בכל מרכיבי הכושר הגופני ולכן כדאי להתכונן לתחרות ברצינות רבה. ולמרות כל ההכנות, אין לשכוח שמדובר בתכנית טלויזיה שבה המצלמות מהוות לחלק בלתי נפרד ממנה וזהו נושא אחר בפני עצמו, שעל המתאמן לקחת בחשבון ולהבין שלפעמים הגורם המכשיל הוא לאו דווקא המכשול עצמו אלא רגע של התרגשות / "פחד קהל" שעלולה לפגוע בריכוז ובכך גם בביצועים הספורטיביים. אז חברים, תעבדו על עצמכם בכל המישורים ושיהיה המון המון בהצלחה 🙂

אודות המחבר

איתן קטן

חי ונושם ספורט מגיל צעיר, בעלים של מועדון FTR לאימון פונקציונלי ברחובות. עוסק בתחום הדרכת הכושר מזה -10 שנים ופועל נמרצות למען קידום הכושר ושמירה על אורח חיים בריא ע"י הכוונת מתאמנים ומאמנים באימונים, סדנאות וקורסים מקצועיים.

השארת תגובה